© Baykuş Haber

Beyaz et sektörü ihracatta ivme kazandı

TÜRKİYE'NİN BEYAZ ET SEKTÖRÜ İHRACATI ARTIYOR. 10'UNCU TAVUKÇULUK VE TEKNOLOJİLERİ ULUSLARARASI İHTİSAS FUARI'NA KATILAN HASTAVUK GENEL MÜDÜRÜ MÜFİT YAVUZ, 100 MİLYON DOLARA YAKLAŞAN BİR İHRACAT HACİMLERİNİN OLDUĞUNU VE AFRİKA GİBİ FARKLI PAZARLARA AÇILMAYI HEDEFLEDİKLERİNİ SÖYLEDİ.

Türkiye'nin beyaz et sektörü ihracatı, hızla artmaya devam ediyor. Hastavuk Genel Müdürü Müfit Yavuz, 10. Tavukçuluk ve Teknolojileri Uluslararası İhtisas Fuarı'nda yaptığı açıklamada, şirket olarak yaklaşık 100 milyon dolarlık bir ihracat hacmine sahip olduklarını ve Afrika gibi yeni pazarlara açılmayı hedeflediklerini belirtti.

Yavuz, fuarın yurtdışındaki alıcıları Türkiye'ye çektiğini vurgulayarak, son yıllarda beyaz et sektörünün öneminin ve çeşitliliğinin arttığını ifade etti. Yavuz, fuarın yaklaşık 50 ülkenin katılımıyla gerçekleştiğine dikkat çekti ve yerli üreticilerin burada ekipmanlarını sergilediğini söyledi. Ayrıca, daha fazla ihracat ve şirketlerin verimliliğinin artması için bu fuarın önemli bir rol oynadığını dile getirdi.

Hastavuk olarak şu anda 49 ülkeye ihracat yaptıklarını belirten Yavuz, Avrupa ve Uzakdoğu pazarlarında ciddi çalışmalar yürüttüklerini ve bu alanda büyümeyi hedeflediklerini aktardı. Ayrıca, son iki yıldır Afrika pazarına odaklandıklarını ve 5 Afrika ülkesine giriş yaptıklarını açıkladı.

Yavuz, kuluçkalık yumurta pazarında da önemli bir hacme sahip olduklarını ve bu nedenle yurtdışında yeni yatırım fırsatlarına odaklandıklarını belirtti. Geçen yıl Gürcistan'da bir kuluçka tesisi açtıklarını ve bu tür yatırımların diğer pazarlarda da devam edeceğini sözlerine ekledi.

Beyaz etin hem uygunluğu hem de yüksek protein içeriği nedeniyle talebinin arttığını belirten Yavuz, beyaz et tüketiminin son yıllarda yaklaşık %15-20 oranında arttığını ifade etti.

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER