© Baykuş Haber

Garanti BBVA Kurban Bayramı kredi kartı harcama verilerini açıkladı

İSTANBUL, (DHA)- Garanti BBVA Ödeme Sistemleri (GÖSAŞ), Kurban Bayramı kapsamında bankanın kartları ile bankanın POS cihazlarından yapılan işlemler üzerinden gerçekleştirdiği araştırma verilerini açıkladı. 2022 ve 2023 yıllarının bayram haftasını kapsayan araştırma, yıldan yıla alışverişlerin en fazla hangi sektörlerde arttığına, tüketici ve şehir bazında değişimlere dair veriler sunuyor. 6-12 Temmuz 2022 ile 25 Haziran-1 Temmuz 2023 tarihlerinin kıyaslandığı araştırmaya göre, mobilya ve dekorasyon sektörü geçen yıla oranla harcamalarda yüzde 186’lık büyümeyle ilk sırada yer aldı. Bunu yüzde 160’lık artışla kuyumcular takip ederken, üçüncü sırada yüzde 153 artışla elektrik-elektronik eşya ve bilgisayar olarak gruplandıran sektör yer aldı. PEŞİN ÖDEMELER YÜZDE 76 ARTTI Kurban Bayramı haftasında ödemelerin yüzde 67’si peşin, yüzde 33’ü taksitli şekilde gerçekleştirildi. Araştırmaya göre bayram kapsamında gerçekleştirilen peşin ödemeler bir önceki yıla oranla yüzde 76 arttı. Taksitli alışveriş verilerine bakıldığında ise yüzde 141’lik bir artış gerçekleştiği gözlemlendi. Taksitli alışverişlerde en çok artış yine mobilya ve dekorasyon sektöründe yüzde 236 oran ile gerçekleşti. HER İKİ KARTLI ÖDEMEDEN BİRİ TEMASSIZ İŞLEM OLARAK YAPILDI Yaygınlaşan kartla temassız ödeme tercihlerindeki artış Kurban Bayramı döneminde de gözlemlendi. Temassız ödemelerde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 115’lik bir büyüme gerçekleşti. Toplam kartlı harcama miktarının yüzde 26’sı ile toplam kartlı işlem sayısının yüzde 55’i, yaklaşık her iki işlemden biri, temassız işlem olarak yapıldı. İNTERNETTEN ALIŞVERİŞ ARTIYOR E-ticaret sektöründeki harcamalara bakıldığında, bu yıl Kurban Bayramı’nda 2022 yılına oranla yüzde 126’lık bir artış gözlemlendi. E-ticaretin toplam harcamalar içindeki payı Türkiye genelinde yüzde 31 düzeyine ulaşırken, şehirler bazında en yüksek oran yüzde 47 ile İstanbul’da gerçekleşti. Diğer taraftan kadınlar e-ticaret harcamalarını yüzde 136, erkekler yüzde 122 artırdı.

Garanti BBVA Ödeme Sistemleri (GÖSAŞ), Kurban Bayramı süresince bankanın kartları ve POS cihazları aracılığıyla gerçekleşen işlemlere ilişkin araştırma verilerini yayınladı. Bu araştırma, 2022 ve 2023 bayram haftalarını karşılaştırarak, yıllık olarak hangi sektörlerde en fazla alışveriş yapıldığını, tüketici tercihlerini ve şehir bazlı değişiklikleri gösteren verilere odaklanıyor.

6-12 Temmuz 2022 ile 25 Haziran-1 Temmuz 2023 tarihlerini karşılaştıran araştırmaya göre, mobilya ve dekorasyon sektörü, geçen yıla göre yüzde 186'lık bir büyüme ile harcamalarda ilk sıraya yerleşti. Onu yüzde 160'lık artışla kuyumcular takip ederken, üçüncü sırada yüzde 153 artışla elektrik-elektronik eşya ve bilgisayar sektörü bulunuyor.

Bayram haftası boyunca yapılan ödemelerin yüzde 67'si peşin olarak gerçekleştirildi, yüzde 33'ü ise taksitli olarak yapıldı. Araştırmaya göre, peşin ödemeler bir önceki yıla göre yüzde 76 arttı. Taksitli alışverişlerde ise yüzde 141'lik bir artış gözlendi ve taksitli ödemelerde en büyük artış yine mobilya ve dekorasyon sektöründe yüzde 236 olarak kaydedildi.

Temassız ödeme tercihleri, Kurban Bayramı döneminde de artış gösterdi. Bir önceki yılın aynı dönemine göre temassız ödemelerde yüzde 115'lik bir büyüme kaydedildi. Toplam kartlı harcamaların yüzde 26'sı temassız işlemlerle gerçekleşti ve toplam kartlı işlem sayısının yüzde 55'i temassız ödemelerle yapıldı.

E-ticaret harcamaları da göz önüne alındığında, bu yıl Kurban Bayramı'nda 2022'ye göre yüzde 126 artış görüldü. E-ticaret harcamalarının toplam harcamalar içindeki payı Türkiye genelinde yüzde 31'e ulaştı ve İstanbul'da yüzde 47 ile en yüksek seviyeye çıktı. Ayrıca, kadınların e-ticaret harcamaları yüzde 136, erkeklerinki ise yüzde 122 arttı.

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER