© Baykuş Haber

Gıdada ahlak enflasyonu var

Bursa Yemek Sanayicileri Derneği (BUYSAD) Başkanı Coşkun Dönmez, her yıl Ramazan ayında gıda, et, süt ürünleri, sebze ve meyve fiyatlarının arttığını, bu artışların maliyetlerle ilgili olmadığını, ahlaki sorunlara işaret etti. Dönmez, Ramazan öncesinde ve ayı boyunca bazı kesimlerin fırsatçılık yaptığını belirterek, "Her yıl Ramazan ayında maliyet enflasyonu değil, ahlaki enflasyon yaşanıyor" dedi.

BUYSAD Başkanı Coşkun Dönmez, Endüstriyel yemek sektörünün deprem bölgesine yönelik faaliyetleri, pazar gücü, Ramazan ayında gıda fiyatlarındaki artışlar gibi konuları değerlendirmek üzere Yemek Sanayicileri Dernekleri Federasyonu (YESİDEF) Başkanı Hüseyin Bozdağ ve Genel Sekreter Yasa Çeliktaş'ı Bursa'da ağırladı.

İftar yemeği sırasında konuşan Coşkun Dönmez, Ramazan ayıyla birlikte gıda fiyatlarında artış yaşandığını ve bazı kesimlerin bu dönemi fırsat olarak gördüğünü vurguladı. Maliyetlerde veya enerji maliyetlerinde herhangi bir değişiklik olmadan fiyatların yükseltilmesinin fırsatçılıktan başka bir şey olmadığını belirtti. Ayrıca et fiyatlarındaki artışın, şap hastalığı nedeniyle hayvan pazarlarının kapatılmasından kaynaklandığını ancak et ve gıda fiyatlarının yükselmesinde Ramazan fırsatçılarının etkisinin daha büyük olduğunu ifade etti. Dönmez, şu görüşlere yer verdi:

"Türkiye’de her ramazan öncesi ve ramazan ayı boyunca maalesef gıda fiyatları fırsatçılar tarafından yükseltiliyor. Girdi maliyetlerinde, enerji maliyetlerinde herhangi bir değişiklik yokken fiyatların artırılması, fırsatçılıktan başka bir şey değil. Et fiyatları artışı, maliyete ve şap hastalığı nedeniyle hayvan pazarlarının kapatılmasına bağlansa da, hem et, hem gıdadaki fiyatların yükselmesinde Ramazan fırsatçılarının etkisi daha fazla. Şap hastalığı üç ay önce Irak’ta görülmüştü. Şuanda Türkiye’de birçok hayvan pazarı kapalı durumdadır. Nedense zamanında önlem alınmadı. Çiğ et fiyatları yılbaşından bu yana yüzde 64 arttı. Endüstriyel yemek sektöründe maliyetin yüzde 20’sini çiğ et oluşturuyor. Etteki artış sektörümüzü de zor duruma soktu. Bu durum artık maliyet enflasyonu ile değil, ancak ahlak enflasyonu ile açıklanabilir. Yaşanan maliyet artışını ne yazık ki sektör olarak sırtlamak durumunda bırakılıyoruz."

Coşkun Dönmez, gelecekte Endüstriyel yemek sektörünün en büyük sorununun istihdam olacağını belirtirken, üretim süreçlerinde yeni teknolojilere ihtiyaç duyulduğunu ve iş gücü açığının kapatılması gerektiğini ifade etti. Ayrıca kaliteli, hijyenik ve teknolojik üretim için teknolojinin kullanılması gerektiğine dikkat çekti.

YESİDEF Başkanı Hüseyin Bozdağ, Endüstriyel yemek sektörünün deprem felaketine hızlı bir şekilde reaksiyon verdiğini ve Türkiye genelinde AFAD ile işbirliği yaparak deprem bölgesine seyyar mutfaklar kurduklarını belirtti. Bozdağ, sektörün geleceğine yönelik görüşlerini paylaşırken, müşteri odaklı ve hizmet ihracatına yönelik çalışmalar yapılması gerektiğini vurguladı. Yakın coğrafyada büyük bir pazarın bulunduğuna dikkat çeken Bozdağ, Türk firmalarının bu pazarda etkin olabileceğini ifade etti.

İftar yemeğinin sonunda BUYSAD Başkanı Coşkun Dönmez, YESİDEF Başkanı Hüseyin Bozdağ ve Genel Sekreter Yasa Çeliktaş'a günün anıs

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER