© Baykuş Haber

Su ürünleri ve hayvansal ürün sektörü gözünü Çin ve Japonyada dikti

Su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü, mayıs ayında yüzde 3'lük bir artışla 310,3 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Bu dönemde horoz ve tavuk eti ihracatı öne çıkarken, pazarlardaki büyüme oranları da dikkat çekti. Özellikle Avrupa, Ortadoğu ve Afrika gibi pazarlarda büyüme kaydeden sektör, Japonya ve Çin'i de hedef pazarlar olarak göz önünde bulunduruyor.

Türkiye'nin mayıs ayı ihracatı, nisan ayındaki düşüşün ardından yüzde 14,4'lük bir artışla 21,7 milyar dolara yükseldi. Su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3'lük bir artışla 310,3 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirerek Türkiye'nin toplam ihracatına yüzde 1,4'lük katkı sağladı.

İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği (İSHİB), mayıs ayında bir önceki aya göre yüzde 14,5'lik bir artışla yaklaşık 90 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Birliğin ihracat birim fiyatı ise Türkiye ortalamasının üzerine çıkarak 1,98 dolar olarak kaydedildi.

Mayıs ayında Türkiye genelinde en fazla ihracat yapılan ürün, 29,2 milyon dolarla horoz ve tavuk eti oldu. İhracatı en fazla artan ürün ise yüzde 563,2 büyüme ile orkinos grubunda gerçekleşti.

Su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörünün ihracatında ilk sırayı Irak aldı, bunu sırasıyla Rusya, İtalya, Hollanda ve Almanya izledi. İran ve Rusya gibi ülkelerde ise büyüme oranları dikkat çekici düzeydeydi.

İSHİB Başkanı Müjdat Sezer, "Avrupa, Ortadoğu, Afrika gibi pazarlarda önemli büyümeler elde ettik. Amacımız ürünlerimizi dünyanın her noktasına ihraç edebilmek. Bu noktada Japonya ve Çin'i de radarımıza aldık. Çalışmalarımızın karşılığını almayı ümit ediyoruz. Bu ayda sağladığımız başarıyı önümüzdeki aylarda da devam ettirip, yılsonunda ülke ihracatımıza önemli katkı sağlamak istiyoruz" dedi.

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER