© Baykuş Haber

TCDD vatandaşları mağdur ediyor

TÜKETİCİ DESTEKLEME DERNEĞİ, YÜKSEK HIZLI TRENLE İLGİLİ YAŞANAN MAĞDURİYETLERE YÖNELİK BASIN AÇIKLAMASI DÜZENLEDİ.

Tüketici Destekleme Derneği (TÜKDES), yüksek hızlı trenle ilgili yaşanan mağduriyetlere yönelik basın açıklaması düzenledi. TÜKDES Genel Başkan Yardımcısı Dr. Gültekin Güllü, yolculara getirilen kısıtlamalarla TCDD’nin geriye gittiğini, tüketicilerin mağdur olduğunu söyledi.


Yüksek hızlı trenle ilgili yaşanan mağduriyetlere yönelik basın açıklaması düzenleyen Güllü, geçtiğimiz hafta yapılan hızlı tren bilet satış kural değişikliklerine değinerek, “Gişe işlemlerinde; mevcut durumdaki iade işlem süresi son 5 dakikadan 60 dakikaya ve mevcut durumdaki bilet değişiklik ve bilet açığa alma süreleri 15 dakikadan 75 dakikaya çıkarılmıştır. Diğer satış kanalı işlemlerinde; mevcut durumdaki iade işlem süresi son 30 dakikadan 75 dakikaya ve mevcut durumdaki bilet değişiklik ve bilet açığa alma süreleri 30 dakikadan 75 dakikaya çıkarılmıştır. İade işlemlerinde; mevcut durumda sefer gününden önce uygulanan iade kesintisi oranı yüzde 10’dan yüzde 15’e; sefer gününde uygulanan iade kesinti oranı yüzde 20’den yüzde 35’e çıkarılmıştır. Açık bilet kuponu geçerlilik süresi 180 günden 90 güne düşürülmüştür.” açıklamasında bulundu.



"Bilet fiyatlarına yüzde 100 zam yapıldı"


Getirilen yeni düzenleme ile mobilden bilet değişikliklerinde hareket gününde veya hareket günü öncesinde yapılacak her bilet değişiklik işlemlerinde yüzde 10 oranında ekstra ücret alındığını söyleyen Güllü, Ankara-İstanbul arası hızlı tren bilet fiyatlarında 2022 yılında toplamda yüzde 100’ün üzerinde zam yapıldığının da aktardı. Güllü, “2023 yılının ilk dokuz ayında yapılan toplam zamda yine yüzde 100’ün üzerinde olmuştur, tüketici mecburiyeti var, tüketici hakkı yok. Bütün bu kurallar ve uygulamalar sürekli tüketicilerin aleyhine işlemektedir. Yapılan değişiklikler hizmet alıcıları maddi yönden mağdur etmekte, tüketicilerin esnek hareket etme serbestliğini çok fazla kısıtlamakta ve seyahat özgürlüklerini zorlaştırmaktadır. ’Tekelim, istediğimi yaparım’. Maalesef, demiryolu taşımacılığında tekel olan TCDD, tüketici mecburiyetini tüketici aleyhine kullanmaktadır” dedi.



"Gençlere indirim uygulanmalı"


Yaşanan sorunlara yönelik çözüm önerilerini söyleyen Güllü, “Daha önceki yıllarda ölçü olarak uygulanan bilet değiştirme, açığa alma ve iade işlemleri sürelerinin önceki haliyle uygulanması hem tüketiciler hem de TCDD için çok daha doğru ve uygundur. Tüketicilerin, TCDD Taşımacılık Mobil Uygulama üzerinden yaptığı bilet değişikliği işlemlerinde ekstra ücret alınmamalıdır. Gidiş-geliş bileti alan yolculara uygulanan indirim ücretleri, önceden olduğu gibi tekrar uygulanmalıdır. Öğrencilere, gençlere ve atmış yaş üzerine uygulanan bilet indirim ücreti yüzde 20’den, yüzde 15’e düşürülmüş olup, bu konuda önceden olduğu gibi öğrencilere, gençlere ve atmış yaş üzerine daha fazla indirim uygulanmalıdır. Hızlı tren bilet ücretlerine yapılan zamlar, hükümetin belirlediği yıllık enflasyon oranını geçmemelidir" ifadelerini kullandı.

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER