© Baykuş Haber

Turkcell Global Bilgi’nin RPA teknolojisi 23 sektörde hizmet veriyor

İSTANBUL, (DHA)- Turkcell Global Bilgi, rutin işleri insana ihtiyaç duymadan yapan ‘dijital çalışan’ı Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) teknolojisinin, hizmet verdiği sektör sayısının 23’e yükseldiğini duyurdu. Turizmden tekstile, finanstan lojistiğe hizmet verdiği sektörü 23’e çıkaran robotların, 2023’ün ilk yarısında telekom sektöründe 219 kişinin vakit alan işlerini yaptığı, 231 bin 413 saat tasarruf sağladığı belirtildi.  Turkcell Global Bilgi’nin zaman ve kaynak tüketen rutin işlerin insana ihtiyaç duymadan gerçekleştirilmesine imkân sağlayan Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) teknolojisi, 2023’te hizmet verdiği sektör sayısını 23’e yükseltti. Daha önce pek çok farklı alanda iş yükünü alan robotlar; bu yıl enerji, turizm ve tekstil sektörlerinde operasyonlara katıldı.  6 AYDA 350 BİN SAAT TASARRUF SAĞLANDI  Marka tarafından edinilen bilgilere göre; RPA teknolojisi, 2023’ün ilk yarısında en yoğun telekom sektöründe kullanıldı. Bu sektörde 291 robot 219 kişinin işini yaptı, 231 bin 413 saat tasarruf sağladı. Robotların varlık gösterdiği diğer sektörler ise sırasıyla havacılık, bankacılık ve finans, mağazacılık ve perakende, e-ticaret, araç kiralama ve satış, sigorta, enerji, dijital TV, hızlı tüketim, beyaz eşya, tesis yönetimi oldu. RPA teknolojisinin kullanıldığı 23 sektörde 6 ayda toplam 350 bin saate yakın bir tasarruf sağlandı.  ”RPA, ÇALIŞANLARIN ÖNÜNÜ AÇACAK”  Başlangıçta robotların insanların işini elinden alacağı yönünde bir kaygıyla karşılaştıklarını ifade eden Turkcell Global Bilgi’nin Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hakan Kendirci, şunları söyledi:   “Şirketlere yapay zekâ ve robotik süreçlerin faydasını gösterdikten sonra kaygıları ortadan kaldırdık. Eğitimlerimizle müşterilerimize kendi süreçlerini tasarlamaları için cesaret veriyoruz. Şirketlerin kendi çalışanlarının robot tasarlamaya başlaması ile kişisel gelişimlerine RPA tasarımı, süreç optimizasyonu gibi yeni yetenekler ekleyebildiğini, bunun da insan kaynakları açısından hem şirket içi gelişim hem de kişisel kariyer gelişimi adına faydalar sağladığını gördük. RPA teknolojisinin sadece işlerin otomasyona bağlanması dışında kişisel gelişim anlamında da çalışanlara büyük fayda sağlayan bir teknoloji. RPA’nın istihdam ve iş gücü alanlarını değiştirmekten ziyade iş yapış şeklimizi değiştireceği kesin. Bilinirliği artıkça çalışanlar kendilerine yük olan işleri yapmak istemeyecek ya da otomatize edilmesini, RPA’nın yapmasını bekleyecek. Hatta çalışanlar aldıkları eğitimlerle, Turkcell Global Bilgi RPA’daki gibi kod bilgisi gerektirmeyen bir süreç geliştirme imkânı bulabiliyorsa, bu süreçleri kendileri geliştirmek isteyecek. Böylelikle RPA, çalışanların mevcut iş faaliyetlerini daha nitelikli yapılabilmesinin önünü açacak. Çalışanların daha fazla insan zekâsı gerektiren alanlara vakit ayırmasını sağlayacak.”  ROBOTLAR HATA PAYINI SIFIRA DÜŞÜRDÜ   Kullanılan departmanlarla ilgili marka tarafından şu bilgiler paylaşıldı:  “Turkcell Global Bilgi’nin robotları en çok backoffice süreçleri, operasyonel raporlama, takip-talep ve şikâyet yönetimi ile finans ve insan kaynakları departmanlarının iş süreçlerinde kullanıldı. Bunlarla birlikte robotlar regülatif uyum gerektiren süreçlerde de aktif olarak yer aldı. Tüm bu iş alanlarındaki insan eforunu alan tekrarlı işleri otomatize eden robotlar, 7 gün 24 saat çalışma esasıyla hata payını sıfıra düşürdü. RPA, Türkiye geneline finans-muhasebe, üretim ve perakende sektörlerinde daha fazla tercih edilirken, globalde bunlara ek olarak sağlık ve müşteri hizmetleri sektörleri de robotları yoğun bir şekilde kullandı.”   

İSTANBUL, (DHA)- Turkcell Global Bilgi, rutin işleri insana ihtiyaç duymadan yapan ‘dijital çalışan’ı Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) teknolojisinin, hizmet verdiği sektör sayısının 23’e yükseldiğini duyurdu. Turizmden tekstile, finanstan lojistiğe hizmet verdiği sektörü 23’e çıkaran robotların, 2023’ün ilk yarısında telekom sektöründe 219 kişinin vakit alan işlerini yaptığı, 231 bin 413 saat tasarruf sağladığı belirtildi. 

Turkcell Global Bilgi’nin zaman ve kaynak tüketen rutin işlerin insana ihtiyaç duymadan gerçekleştirilmesine imkân sağlayan Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) teknolojisi, 2023’te hizmet verdiği sektör sayısını 23’e yükseltti. Daha önce pek çok farklı alanda iş yükünü alan robotlar; bu yıl enerji, turizm ve tekstil sektörlerinde operasyonlara katıldı. 

6 AYDA 350 BİN SAAT TASARRUF SAĞLANDI 

Marka tarafından edinilen bilgilere göre; RPA teknolojisi, 2023’ün ilk yarısında en yoğun telekom sektöründe kullanıldı. Bu sektörde 291 robot 219 kişinin işini yaptı, 231 bin 413 saat tasarruf sağladı. Robotların varlık gösterdiği diğer sektörler ise sırasıyla havacılık, bankacılık ve finans, mağazacılık ve perakende, e-ticaret, araç kiralama ve satış, sigorta, enerji, dijital TV, hızlı tüketim, beyaz eşya, tesis yönetimi oldu. RPA teknolojisinin kullanıldığı 23 sektörde 6 ayda toplam 350 bin saate yakın bir tasarruf sağlandı. 

"RPA, ÇALIŞANLARIN ÖNÜNÜ AÇACAK" 

Başlangıçta robotların insanların işini elinden alacağı yönünde bir kaygıyla karşılaştıklarını ifade eden Turkcell Global Bilgi’nin Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hakan Kendirci, şunları söyledi:  

“Şirketlere yapay zekâ ve robotik süreçlerin faydasını gösterdikten sonra kaygıları ortadan kaldırdık. Eğitimlerimizle müşterilerimize kendi süreçlerini tasarlamaları için cesaret veriyoruz. Şirketlerin kendi çalışanlarının robot tasarlamaya başlaması ile kişisel gelişimlerine RPA tasarımı, süreç optimizasyonu gibi yeni yetenekler ekleyebildiğini, bunun da insan kaynakları açısından hem şirket içi gelişim hem de kişisel kariyer gelişimi adına faydalar sağladığını gördük. RPA teknolojisinin sadece işlerin otomasyona bağlanması dışında kişisel gelişim anlamında da çalışanlara büyük fayda sağlayan bir teknoloji. RPA’nın istihdam ve iş gücü alanlarını değiştirmekten ziyade iş yapış şeklimizi değiştireceği kesin. Bilinirliği artıkça çalışanlar kendilerine yük olan işleri yapmak istemeyecek ya da otomatize edilmesini, RPA’nın yapmasını bekleyecek. Hatta çalışanlar aldıkları eğitimlerle, Turkcell Global Bilgi RPA’daki gibi kod bilgisi gerektirmeyen bir süreç geliştirme imkânı bulabiliyorsa, bu süreçleri kendileri geliştirmek isteyecek. Böylelikle RPA, çalışanların mevcut iş faaliyetlerini daha nitelikli yapılabilmesinin önünü açacak. Çalışanların daha fazla insan zekâsı gerektiren alanlara vakit ayırmasını sağlayacak.” 

ROBOTLAR HATA PAYINI SIFIRA DÜŞÜRDÜ  

Kullanılan departmanlarla ilgili marka tarafından şu bilgiler paylaşıldı: 

“Turkcell Global Bilgi’nin robotları en çok backoffice süreçleri, operasyonel raporlama, takip-talep ve şikâyet yönetimi ile finans ve insan kaynakları departmanlarının iş süreçlerinde kullanıldı. Bunlarla birlikte robotlar regülatif uyum gerektiren süreçlerde de aktif olarak yer aldı. Tüm bu iş alanlarındaki insan eforunu alan tekrarlı işleri otomatize eden robotlar, 7 gün 24 saat çalışma esasıyla hata payını sıfıra düşürdü. RPA, Türkiye geneline finans-muhasebe, üretim ve perakende sektörlerinde daha fazla tercih edilirken, globalde bunlara ek olarak sağlık ve müşteri hizmetleri sektörleri de robotları yoğun bir şekilde kullandı.” 

 

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER