© Baykuş Haber

Uraloğlu: Çin-Türkiye arasında yıllık 200’ün üzerinde düzenli blok konteyner treni işletilmesini hedefliyoruz

Melihcan ÇALIŞKAN - Feridun AÇIKGÖZ / İSTANBUL (DHA) - ULAŞTIRMA ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ”Çin-Türkiye arasında Orta Koridor ve BTK demiryolu hattı üzerinden, orta vadede yıllık 200’ün üzerinde düzenli blok konteyner treni işletilmesini hedefliyoruz. Diğer taraftan, bölge ülkeleri ile, Orta Koridorun bir diğer önemli bileşeni olan Hazar geçişinin etkin, verimli ve ekonomik hale getirilmesine de yoğunlaştık” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul'da düzenlenen Türk Devletleri Teşkilatı (TDT) Çok Modlu Ulaştırma ve Lojistik Forumu'nda yaptığı açılış konuşmasında, Çin-Türkiye arasında Orta Koridor ve BTK demiryolu hattı üzerinden orta vadede yıllık 200'ün üzerinde düzenli blok konteyner treni işletilmesini hedeflediklerini belirtti. Ayrıca, Hazar geçişinin etkin, verimli ve ekonomik hale getirilmesine odaklandıklarını söyledi.

Bakan Uraloğlu, Türk Devletleri Teşkilatı üyesi devletler arasındaki lojistik gelişmelerin, ulaşım yollarının geleceği, koridorların durumu ve potansiyel ortaklıkların ele alındığı forumun önemine vurgu yaptı. Uraloğlu, "Devir artık 'kazan-kazan' devri. Ulaşım sektörü ise kazan-kazan devrinin en önemli dinamosudur." dedi ve ekonomik işbirliklerinin tesisi ve dış ticaret faaliyetlerinin gelişmesi için güvenli, kesintisiz ve hızlı ulaşımın önemini vurguladı.

Uraloğlu, karayolu ile ilgili ülkelerarası geçiş prosedürlerinin taşımacılıktaki artışlar karşısında yetersiz kaldığını ve bu nedenle ikili ve transit karayolu geçiş belgesi kotalarının kaldırılması gerektiğini ifade etti. Ayrıca, Kırgızistan ile ikili ve transit taşımaların serbestleştirilmesine yönelik mutabakata vardıklarını ve diğer üyelerle de benzer adımları atmaya çalıştıklarını belirtti.

Uraloğlu ayrıca, Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryolunun Türk dünyasının ekonomik kalkınması ve refahı için büyük önem taşıdığını söyledi ve Orta Koridor üzerinden Çin-Türkiye arasında yıllık 200'ün üzerinde düzenli blok konteyner treni işletmeyi hedeflediklerini belirtti. Aynı zamanda Hazar geçişinin etkin hale getirilmesine yönelik çalışmalara odaklandıklarını vurguladı.

Son olarak, Bakan Uraloğlu, Türkiye'deki demiryolu taşımacılığının 2029 yılında yüzde 11'in üzerine çıkarılmasını ve 2053'te yaklaşık yüzde 22'ye ulaştırılmasını hedeflediklerini açıkladı. Uraloğlu, demiryolu altyapısını geliştirmek için 2053 yılına kadar yaklaşık 198 milyar dolarlık yatırım yapmayı planladıklarını belirtti.

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER