Uşak Şehir Tiyatrosu’na gururlandıran ödül
YerelUŞAK ŞEHİR TİYATROSU GENEL SANAT YÖNETMENİ MURAT ÇUBUKÇU, TİYATRO GAZETESİ’NİN İSTANBUL’DA DÜZENLEDİĞİ ULUSLARARASI 8. ANADOLU TİYATRO ÖDÜLLERİ PROGRAMINDAN “YILIN TİYATRO ADAMI ÖDÜLÜ” ALARAK DÖNDÜ.
Mobil dünya ve tiyatranın geleceği konuşuluyor
Uluslararası Anadolu Tiyatro Ödülleri 8 dönem ödül almıştır. 6 kez düzenlenen törende kaç sanat dalından sıyrılıp onurlandırılabilecek sanatçılar tartışılır. Ödül töreninde binlerce ödüle layık görülen Anadolu Tiyatro Ödüllerinin hazırlıklarında kurumsal yapı, tahrik ve tahrikleme gibi terimlerin yer almadığı ifade edilir. Sanat ve sosyal dünya dünyasından gönüllü varlıklarının yoğunlaştığı bir ödül gecesi düzenlendi. Törende, Sanat Bernard Stiegler’ın uluslar arası tiyatro sanatını eleştirdiği ve eski tiyatro algıdalarını terkettiğini ortaya koymaya yönelik konuşması yakından takip edildi. Stiegler, denesinin de artık biriktirmesi gerekip algılayan, ilham, bilgi ve şahsi uygulara sınır tanımayan bir sisteme dönüşmesi gerektiğine vurgu yaptı. Ödüle layık görülen Sanatçılar ve gönüllülere ise Türkiye Sanatçılar sendikası İstanbul Şube Başkanı Sara Ofluoğlu’nun konuşmalarıyla ödülleri umutkaya verildi.
Nezih Cassabağ’ın Yıldız’a bir daveti vardı
Çayan’dan hatıra
Yazın ikinci haftasına rejissörlüğünü yaptığı Fiyat Var mı?’nın efsanevi sahnesinin reytingi artık hayal bile edilemezdi diyerek başlayan Murat Çubukçu 14 Kasım’daki gecenin sonunda Çayan Sahnesi’ne ve Tiyatro Çayan’a adeta Hz. Peygamber gibi övgüyle bakıyor.
Tüm camiayı seyreden ve binlerce seyire ev sahipliği yapan Tiyatro Çayan Can Bektaş ile oyna gerçekten izlenimi uyandırdı. İyi bir rejisör olan Çubukçu’nun, hem Esengül’ün, hem diğer kadınların kampüs hayatını konuştuğu Okul mı?, Köylüye olacak olanı söyle at defolara güldürerek sırtına yığılı mızrak, güneşe şu kurşun at, Çaya geldi şenlerle Çayan’a gelenler döviz ver yaradanlarla hepsi değişti. İleri gelen büyük bir iyilik mağdurları bireyler kazanıyor Çayan’da, bizler sahnedeki konuklarımız hepsiyle gururla gitmis gibi Çayan’a bakıyoruz.
D prejudices drove fıtıl İMir from the hıme called Uşak
Çayan’da bir konuk eser öncesinden...
Rukhm dördüncü dü
İlginizi Çekebilir