© Baykuş Haber

Yaş meyve sebze sektörü, Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya pazarında büyümek istiyor

EGE YAŞ MEYVE SEBZE İHRACATÇILARI BİRLİĞİ, HONG KONG’TA DÜZENLENEN ASİA FRUİT LOGİSTİCA FUARI’NA KATILARAK TÜRK YAŞ MEYVE SEBZE ÜRÜNLERİNİ UZAKDOĞULU İTHALATÇILARIN BEĞENİSİNE SUNDU.

21. yüzyılı "Asya Yüzyılı" olarak değerlendiren Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya pazarlarındaki konumunu güçlendirmeyi hedefliyor. Hong Kong'da düzenlenen Asia Fruit Logistica Fuarı'na katılan birlik, Türk yaş meyve ve sebze ürünlerini Uzakdoğulu ithalatçılara tanıtarak bu pazarlarda daha fazla yer almayı amaçlıyor. Bu sektör, Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya ülkelerine 100 milyon dolarlık ihracat yapmayı hedefliyor.

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, Türk yaş meyve, sebze ve meyve sebze mamulleri sektörünün Rusya Federasyonu-Avrupa ve Ortadoğu üçgeninde güçlü olduğunu ve yıllık 5,5 milyar dolarlık ihracat potansiyeline sahip olduğunu belirtti. Aynı zamanda bu sektörlerin pazar çeşitliliğini artırmak istediklerini ve Uzakdoğu ile Güneydoğu Asya pazarlarını hedef olarak seçtiklerini vurguladı.

Pandeminin sona ermesinin ardından Asya Yüzyılı Stratejileri kapsamında Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya ülkelerine yönelik tanıtım çalışmalarına hız verdiklerini ifade eden Uçak, Hindistan'a sektörel ticaret heyeti düzenlediklerini, Tayland'da Asia Fruit Logistica Fuarı'na katıldıklarını, Japonya'da Foodex Fuarı'nda Türk tatlarını tanıttıklarını ve Singapur ile Endonezya'yı kapsayan başarılı bir ticaret heyeti düzenlediklerini açıkladı. Uçak, Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya'dan gelen talepleri üyeleriyle paylaştıklarını belirtti.

Hong Kong'da düzenlenen Asia Fruit Logistica Fuarı'na 42 ülkeden 700 firmanın katıldığını belirten Uçak, 19 Türk firmasının fuarda Türk yaş meyve ve sebzelerini tanıttığını ifade etti. Geçtiğimiz yıl Hong Kong'a 7,5 milyon dolarlık incir, kiraz ve ihracat yapıldığını hatırlatan Uçak, Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya pazarlarında 100 milyon dolarlık ihracat hedeflediklerini dile getirdi. Bu gelişmeler, Türk yaş meyve ve sebze sektörünün uluslararası pazarlarda daha fazla yer almayı amaçladığını göstermektedir.

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER