Yemeksepeti 2023’ün yemek istatistiklerini açıkladı: İlk sırada tavuk döner var
EkonomiİSTANBUL, (DHA) ?? Online yemek sipariş markası Yemeksepeti, 2023’ün yemek istatistiklerini açıkladı. Açıklanan listede ilk sırada tavuk döner yer alırken onu sırasıyla; burger, lahmacun, pizza ve çiğ köfte takip etti. Platform üzerinde 2023’te verilen en yüksek tutarlı sipariş ise 26.098 TL ile kayda geçti. Yemeksepeti, yeme içme sektöründeki 2023 yılı trendlerini yansıtan istatistiklerini paylaştı. 2023 yılında Türkiye genelinde en popüler yemek, tavuk döner dürüm olurken, sokak kültürü ve hızlı yaşam tarzının etkileri göze çarpıyor. Burger ve pizza gibi global mutfakların popülerliği, Türkiye’nin mutfak çeşitliliğinin arttığını gösterirken, çiğ köfte ve tost gibi atıştırmalıklar da yoğun tempoda tercih edilen seçenekler arasında yer alıyor. 2022’de ilk sırada olan lahmacun bu sene üçüncülüğe düşerken, geçen yıl ikinci sıradaki tavuk döner ise bu yıl ilk sıraya yerleşti. Yemeksepeti’nden en çok sipariş edilen yemekler şu şekilde sıralandı: 1. Tavuk Döner 2. Burger 3. Lahmacun 4. Pizza 5. Çiğ Köfte 6. Tost 7. Adana Kebap 8. Tavuk Tantuni 9. Mercimek Çorbası 10. Kuşbaşılı Kaşarlı Pide SİPARİŞLER YOĞUNLUĞU AKŞAM SAATLERİNDE ARTTI Yemeksepeti’nin 2023’te en yoğun sipariş saatleri, akşamüstü 17:00 ile 20:00 arası oldu. En yoğun saat olan 18:00, iş çıkışı ve akşam yemeği hazırlıklarının yoğun olduğu bir dönemi işaret ederken, bu saatlerdeki siparişlerin toplam siparişlerin yüzde 36’sını oluşturması, günlük rutinlerin önemini vurguluyor. SAĞLIKLI BESLENENLERİN TERCİHİ DE TAVUKTAN YANA OLDU 2023’te en çok sipariş edilen salatalar, tavuklu salatanın başı çektiği bir listeyi oluşturuyor. Çoban ve mevsim salata gibi geleneksel seçeneklerin yanı sıra, ton balıklı ve Sezar salata gibi modern seçeneklerin popülerliği, sağlıklı beslenme trendlerine olan ilgiyi gösteriyor. 2023’te en çok sipariş edilen salatalarda ilk beş şöyle: 1. Tavuklu Salata 2. Çoban Salata 3. Mevsim Salata 4. Ton Balıklı Salata 5. Sezar Salata KAHVE SEVERLERİN TERCİHİ LATTE OLDU Yemeksepeti Market’in sevilen Everyday Roastery kahve menüsünde 2023’ün yıldızı olan latte, Türk kahve kültürüne alternatif olarak geniş bir tüketici kitlesi tarafından tercih edilirken, Americano ve mocha gibi sert ve tatlı kahve seçenekleri de popülerlik kazandı. Flat white ve caramel macchiatonun listeye girmesi, kahve tüketiminin çeşitliliğini ve gelişen damak zevklerini yansıtıyor. 2023 yılının en çok sipariş edilen kahveleri şunlar: 1. Latte 2. Americano 3. Mocha 4. Flat White 5. Caramel Macchiato WAFFLE TAHTINI KORUDU, SIRALAMA DEĞİŞMEDİ 2023’te gençler arasında popüler olan waffle, en çok sipariş edilen tatlıların başında geliyor. Geleneksel lezzetlerden baklava ve sütlacın yanı sıra, modern mutfaklardan sufle ve profiterol gibi seçenekler, tatlı çeşitliliğinin ve tercihlerin genişliğini gösteriyor. Bu alandaki sıralama ise şöyle oldu: 1. Waffle 2. Baklava 3. Sütlaç 4. Profiterol 5. Sufle EN YÜKSEK SEPET TUTARINDA REKOR TAZELENDİ 2023’te platform üzerinden verilen en yüksek tutarlı sipariş, 26.098 Türk lirası ile kayda geçti. Bu ve diğer yüksek tutarlı siparişler, özel etkinlikler veya lüks ürünler için yapılan harcamaları işaret ederken, sektörün bu taleplere cevap verebilecek kapasitede olduğunu gösteriyor. İkinci en yüksek sipariş 15.120 TL olurken, üçüncü sırada 12.600 TL’lik sepet tutarları dikkat çekti. 2022 yılında en yüksek sepet tutarı 7.464 TL olmuştu. REKORTMEN KULLANICI GÜNDE 4’TEN FAZLA SİPARİŞ VERDİ 2023’te yemek kategorisinde lider kullanıcı, toplam 1.567 adetle günde 4’ten fazla sipariş vermiş oldu. Market kategorisinde ise bu sayı 1.691’e ulaşırken, Mahalle kategorisinde bir kullanıcıda yıllık en yüksek sipariş sayısı 328 oldu. FIRIN ÜRÜNLERİ ÖNE ÇIKTI 2023’te Yemeksepeti Market’ten en çok sipariş edilen ürünler arasında fırın ürünleri, yerli muz ve maden suyu gibi günlük ihtiyaçlar öne çıkıyor. Meşrubatların yanı sıra, sıfır şekerli alternatiflerin siparişlerde giderek öne çıkıyor olması, düşük kalorili seçeneklere olan ilginin arttığını gösteriyor. SU VE SEBZE-MEYVE YOK SATTI Yemeksepeti Mahalle, 2023’te en çok sipariş edilen ürünler arasında damacana sular ve günlük tüketim için temel sebze ve meyvelerin yer almasıyla, tüketicilerin taze ve sağlıklı besinlere olan ilgisini gözler önüne seriyor. PLATFORMDA YENİ AÇILAN MUTFAKLAR Yemeksepeti’nde 2023 yılında kaydedilen yeni mutfak sayıları, Türkiye’deki yeme içme sektörünün çeşitliliğini ve büyümesini gösteriyor. Geleneksel ve modern mutfaklara olan ilginin artmasıyla, sektörün hem geleneksel hem de yeni trendlere uyum sağlayan bir yapı sergilediği görülüyor. Kebap ve Türk mutfağı 4.398 yeni restoranla zirvede yer alırken, döner 4.322 yeni açılan restoranla popülerliğini sürdürüyor. Çiğ köfte 3.933 yeni mekanla özellikle vegan ve vejetaryenler için popüler bir seçenek haline gelmiş durumda. FAST FOOD VE TÜRK MUTFAĞI LİDERLİĞİ PAYLAŞTI 2023 yılında, Türkiye’de fast-food ve geleneksel Türk mutfakları en popüler tercihler arasında yer alıyor. Pizza, tavuk, çiğ köfte gibi çeşitliliğin göstergesi olan yemekler, tüketicilerin hem yerel hem de global lezzetleri deneyimlemeye açık olduğunu ortaya koyuyor. Bu çeşitlilik, Türkiye’de yeme içme kültürünün dinamik yapısını ve tüketicilerin çeşitli mutfaklara olan yüksek ilgisini yansıtıyor.
İSTANBUL, (DHA) – Online yemek sipariş markası Yemeksepeti, 2023’ün yemek istatistiklerini açıkladı. Açıklanan listede ilk sırada tavuk döner yer alırken onu sırasıyla; burger, lahmacun, pizza ve çiğ köfte takip etti. Platform üzerinde 2023'te verilen en yüksek tutarlı sipariş ise 26.098 TL ile kayda geçti.
Yemeksepeti, yeme içme sektöründeki 2023 yılı trendlerini yansıtan istatistiklerini paylaştı. 2023 yılında Türkiye genelinde en popüler yemek, tavuk döner dürüm olurken, sokak kültürü ve hızlı yaşam tarzının etkileri göze çarpıyor. Burger ve pizza gibi global mutfakların popülerliği, Türkiye'nin mutfak çeşitliliğinin arttığını gösterirken, çiğ köfte ve tost gibi atıştırmalıklar da yoğun tempoda tercih edilen seçenekler arasında yer alıyor. 2022’de ilk sırada olan lahmacun bu sene üçüncülüğe düşerken, geçen yıl ikinci sıradaki tavuk döner ise bu yıl ilk sıraya yerleşti.
Yemeksepeti’nden en çok sipariş edilen yemekler şu şekilde sıralandı:
1. Tavuk Döner
2. Burger
3. Lahmacun
4. Pizza
5. Çiğ Köfte
6. Tost
7. Adana Kebap
8. Tavuk Tantuni
9. Mercimek Çorbası
10. Kuşbaşılı Kaşarlı Pide
SİPARİŞLER YOĞUNLUĞU AKŞAM SAATLERİNDE ARTTI
Yemeksepeti’nin 2023'te en yoğun sipariş saatleri, akşamüstü 17:00 ile 20:00 arası oldu. En yoğun saat olan 18:00, iş çıkışı ve akşam yemeği hazırlıklarının yoğun olduğu bir dönemi işaret ederken, bu saatlerdeki siparişlerin toplam siparişlerin yüzde 36’sını oluşturması, günlük rutinlerin önemini vurguluyor.
SAĞLIKLI BESLENENLERİN TERCİHİ DE TAVUKTAN YANA OLDU
2023'te en çok sipariş edilen salatalar, tavuklu salatanın başı çektiği bir listeyi oluşturuyor. Çoban ve mevsim salata gibi geleneksel seçeneklerin yanı sıra, ton balıklı ve Sezar salata gibi modern seçeneklerin popülerliği, sağlıklı beslenme trendlerine olan ilgiyi gösteriyor.
2023’te en çok sipariş edilen salatalarda ilk beş şöyle:
1. Tavuklu Salata
2. Çoban Salata
3. Mevsim Salata
4. Ton Balıklı Salata
5. Sezar Salata
KAHVE SEVERLERİN TERCİHİ LATTE OLDU
Yemeksepeti Market’in sevilen Everyday Roastery kahve menüsünde 2023’ün yıldızı olan latte, Türk kahve kültürüne alternatif olarak geniş bir tüketici kitlesi tarafından tercih edilirken, Americano ve mocha gibi sert ve tatlı kahve seçenekleri de popülerlik kazandı. Flat white ve caramel macchiatonun listeye girmesi, kahve tüketiminin çeşitliliğini ve gelişen damak zevklerini yansıtıyor.
2023 yılının en çok sipariş edilen kahveleri şunlar:
1. Latte
2. Americano
3. Mocha
4. Flat White
5. Caramel Macchiato
WAFFLE TAHTINI KORUDU, SIRALAMA DEĞİŞMEDİ
2023'te gençler arasında popüler olan waffle, en çok sipariş edilen tatlıların başında geliyor. Geleneksel lezzetlerden baklava ve sütlacın yanı sıra, modern mutfaklardan sufle ve profiterol gibi seçenekler, tatlı çeşitliliğinin ve tercihlerin genişliğini gösteriyor. Bu alandaki sıralama ise şöyle oldu:
1. Waffle
2. Baklava
3. Sütlaç
4. Profiterol
5. Sufle
EN YÜKSEK SEPET TUTARINDA REKOR TAZELENDİ
2023'te platform üzerinden verilen en yüksek tutarlı sipariş, 26.098 Türk lirası ile kayda geçti. Bu ve diğer yüksek tutarlı siparişler, özel etkinlikler veya lüks ürünler için yapılan harcamaları işaret ederken, sektörün bu taleplere cevap verebilecek kapasitede olduğunu gösteriyor. İkinci en yüksek sipariş 15.120 TL olurken, üçüncü sırada 12.600 TL'lik sepet tutarları dikkat çekti. 2022 yılında en yüksek sepet tutarı 7.464 TL olmuştu.
REKORTMEN KULLANICI GÜNDE 4’TEN FAZLA SİPARİŞ VERDİ
2023'te yemek kategorisinde lider kullanıcı, toplam 1.567 adetle günde 4’ten fazla sipariş vermiş oldu. Market kategorisinde ise bu sayı 1.691’e ulaşırken, Mahalle kategorisinde bir kullanıcıda yıllık en yüksek sipariş sayısı 328 oldu.
FIRIN ÜRÜNLERİ ÖNE ÇIKTI
2023'te Yemeksepeti Market'ten en çok sipariş edilen ürünler arasında fırın ürünleri, yerli muz ve maden suyu gibi günlük ihtiyaçlar öne çıkıyor. Meşrubatların yanı sıra, sıfır şekerli alternatiflerin siparişlerde giderek öne çıkıyor olması, düşük kalorili seçeneklere olan ilginin arttığını gösteriyor.
SU VE SEBZE-MEYVE YOK SATTI
Yemeksepeti Mahalle, 2023'te en çok sipariş edilen ürünler arasında damacana sular ve günlük tüketim için temel sebze ve meyvelerin yer almasıyla, tüketicilerin taze ve sağlıklı besinlere olan ilgisini gözler önüne seriyor.
PLATFORMDA YENİ AÇILAN MUTFAKLAR
Yemeksepeti'nde 2023 yılında kaydedilen yeni mutfak sayıları, Türkiye'deki yeme içme sektörünün çeşitliliğini ve büyümesini gösteriyor. Geleneksel ve modern mutfaklara olan ilginin artmasıyla, sektörün hem geleneksel hem de yeni trendlere uyum sağlayan bir yapı sergilediği görülüyor. Kebap ve Türk mutfağı 4.398 yeni restoranla zirvede yer alırken, döner 4.322 yeni açılan restoranla popülerliğini sürdürüyor. Çiğ köfte 3.933 yeni mekanla özellikle vegan ve vejetaryenler için popüler bir seçenek haline gelmiş durumda.
FAST FOOD VE TÜRK MUTFAĞI LİDERLİĞİ PAYLAŞTI
2023 yılında, Türkiye'de fast-food ve geleneksel Türk mutfakları en popüler tercihler arasında yer alıyor. Pizza, tavuk, çiğ köfte gibi çeşitliliğin göstergesi olan yemekler, tüketicilerin hem yerel hem de global lezzetleri deneyimlemeye açık olduğunu ortaya koyuyor. Bu çeşitlilik, Türkiye'de yeme içme kültürünün dinamik yapısını ve tüketicilerin çeşitli mutfaklara olan yüksek ilgisini yansıtıyor.
İlginizi Çekebilir