Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) 3005 Sosyal ve Beşerî Bilimlerde Yenilikçi Çözümler Araştırma Destek Programı kapsamında Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesinin projesi kabul edildi. “Biyomimikri Yaklaşımına Dayalı Öğretim Tasarımının İlkokul Öğrencilerinin Bilişsel ve Duyuşsal Özellikleri Üzerindeki Etkisi” başlıklı proje Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü tarafından yürütülecek.
Yürütücülüğünü Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Dilruba Kürüm Yapıcıoğlu’nun üstlendiği projede; Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğr. Üyesi Prof. Dr. Oktay Cem Adıgüzel fikir/hak sahibi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr. Öğr. Üyesi Derya Atik Kara, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğr. Üyesi Prof. Dr. Burçin Türkcan ve Eskişehir Gazi İlkokulu Öğretmeni Meral Ünlü ve Öğretmen Akın Geçici araştırmacı olarak; Eğitim Programları ve Öğretimi Bölümü Doktora Öğrencisi Sibel Küçükkayhan ise bursiyer olarak projede yer alacak.
“Proje sosyal bilimler alanında yenilikçi bir özellik taşıyor”
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr. Öğr. Üy. Dilruba Kürüm Yapıcıoğlu, projenin uygulama sürecine destek veren Gazi İlkokulu Müdürü Mehmet Yetişgin’e teşekkür ederek şunları aktardı: “Uygulama sürecinde okul iş birliğinin önemi büyük. Öğretmenlerin araştırmacı olarak böyle bir projede yer alması iyi bir örnek teşkil edecek. 24 aylık destek alan projemiz, sosyal bilimler alanında yenilikçi bir özellik taşıyor. Amacımız; bilimsel ve teknolojik ilerlemelerin doğa ve canlı yaşamındaki sosyal etkilerini ortaya koyarak, özellikle çocukların erken yaşlarda duyarlılıklarını geliştirmek, çevre ve canlı yaşamına dönük duyuşsal özelliklerine olumlu katkılarda bulunmak.”
Biyomimikri yaklaşımına uygun öğretim tasarımlarının oluşturulması hedefleniyor
Proje kapsamında, İlkokul 3. sınıf Hayat Bilgisi öğretim programı kazanımlarının zenginleştirilerek biyomimikri yaklaşımına uygun öğretim tasarımlarının oluşturulup uygulanarak ilkokul düzeyindeki öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal özellikleri üzerindeki etkisinin değerlendirilmesi ve biyomimikri yaklaşımına dayalı öğretim tasarım sürecinin öğretmenlerin araştırmacı kimliği ve mesleki gelişimlerine yönelik etkisinin incelenmesi amaçlanıyor.
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.