İstanbul
24 Kasım, 2024, Pazar
  • DOLAR
    34.06
  • EURO
    37.74
  • ALTIN
    2730.4
  • BIST
    9833.22
  • BTC
    57646.840$

Araştırma: Kadınların yüzde 44,4’ü düzenli olarak makyaj yapıyor

Araştırma: Kadınların yüzde 44,4’ü düzenli olarak makyaj yapıyor
İSTANBUL, (DHA) - Areda Piar araştırma şirketi, son dönemde kullanımı oldukça yaygınlaşan kişisel bakım ürünleri için özel olarak hizmet veren market zincirlerinin tercih edilmesindeki en önemli etkenin ne olduğunu araştırdı. Buna göre kişisel bakım marketi seçiminde, yüzde 42,5 ile kampanya ve indirimlerin etkili oluyor. Ayrıca, tüketicilerin yüzde 44,4’ü düzenli olarak makyaj yapmayı tercih ederken, yüzde 27,7’si ise hiç makyaj yapmıyor. Sadece özel günlerde makyaj yaptığını belirtenlerin oranı ise yüzde 27,9.Areda Piar tarafından 8-14 Ağustos tarihleri arasında gerçekleştirilen ‘Benim Markam’ kişisel bakım araştırmasına 400 kadın katıldı. Araştırmaya göre tüketicilerin kişisel bakım marketi seçiminde, yüzde 42,5 ile kampanya ve indirimlerin etkili olduğu görülüyor. Araştırmaya göre market seçiminde en önemli etkiye yüzde 42,5 ile kampanyalar ve indirimler sahip durumda.İkinci sırada yüzde 34,4 ile fiyatlar, üçüncü sırada yüzde 13,5 ile ürün çeşitliliği, dördüncü sırada yüzde 4,6 ile personel ilgisi, beşinci sırada yüzde 3,3 ile sadece o markette olan ürünler ve altıncı sırada yüzde 1,4 ile reklamların etkisi yer alıyor.Kişisel bakım ürünleri arasında makyaj malzemeleri de oldukça büyük bir yer tutuyor. Araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin yüzde 44,4’ü düzenli olarak makyaj yapmayı tercih ederken, yüzde 27,7’si ise hiç makyaj yapmıyor. Sadece özel günlerde makyaj yaptığını belirtenlerin oranı ise yüzde 27,9.METODOLOJİTüketici eğilimlerini düzenli olarak ele alan araştırma, kantitatif araştırma yöntemlerinden CAWI tekniği ile ‘Areda Survey’in Profil Bazlı Dijital Paneli’ kullanılarak gerçekleştirildi.  Areda Piar araştırma şirketi tüketicilerin beğeni, güven, satın alma, tavsiye eğilimi ve sadakat kriterlerini ele alarak geliştirdiği ‘Benim Markam’ modeli ile her ay farklı bir sektör ve kategoride araştırmalar yapıyor.

Areda Piar araştırma şirketi, kişisel bakım ürünleri için özel olarak hizmet veren market zincirlerinin tercih edilmesindeki ana etkenleri inceledi. Araştırmaya göre, kişisel bakım marketi seçiminde en önemli etken yüzde 42,5 ile kampanya ve indirimlerdir. İkinci sırada yüzde 34,4 ile fiyatlar gelirken, üçüncü sırada yüzde 13,5 ile ürün çeşitliliği bulunuyor. Dördüncü sırada yüzde 4,6 ile personel ilgisi, beşinci sırada yüzde 3,3 ile sadece o markette bulunan ürünler ve altıncı sırada yüzde 1,4 ile reklamların etkisi yer alıyor.

Araştırmaya göre, kişisel bakım ürünleri arasında makyaj malzemeleri de önemli bir yer tutuyor. Katılımcıların yüzde 44,4'ü düzenli olarak makyaj yapmayı tercih ederken, yüzde 27,7'si hiç makyaj yapmamaktadır. Sadece özel günlerde makyaj yaptığını belirtenlerin oranı ise yüzde 27,9 olarak görülmektedir.

Areda Piar araştırma şirketi tarafından 8-14 Ağustos tarihleri arasında gerçekleştirilen bu araştırma, tüketici eğilimlerini izlemek için kullanılan CAWI tekniği ile gerçekleştirildi. Araştırma, "Benim Markam" modeli kullanılarak tüketicilerin beğeni, güven, satın alma, tavsiye eğilimi ve sadakat kriterlerini ele alarak yapılmıştır.

Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!


  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.

Başka haber bulunmuyor!