İstanbul
25 Eylül, 2024, Çarşamba
  • DOLAR
    34.06
  • EURO
    37.74
  • ALTIN
    2730.4
  • BIST
    9833.22
  • BTC
    57646.840$

Hepsiburada, yaz alışveriş trendlerini açıkladı

Hepsiburada, yaz alışveriş trendlerini açıkladı
İSTANBUL, (DHA)- Hepsiburada, 2023 yaz sezonunda yapılan alışverişleri inceledi. Verilere göre, yaz aylarında en çok sağlık ve güzellik, giyim, teknoloji ürünleri, temel tüketim, bahçe ve dekorasyon kategorilerinden alışveriş yapıldı. En çok alışveriş yapan şehirler ise sırasıyla; İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya oldu. Hepsiburada’nın verilerine göre 2022 yaz dönemi ile karşılaştırıldığında, spor malzemeleri kategorisindeki satışlar yüzde 161 artış gösterdi. Kampçılar ve doğa tutkunları, 2022’ye kıyasla outdoor kategorisinden yüzde 20 daha fazla sipariş verdi. PLAJ GİYİMİNE İLGİ GEÇEN YILA GÖRE YÜZDE 150 ARTTI  2023 yaz döneminde mayo ve bikini siparişleri geçen yaza kıyasla yüzde 150 arttı. Mayolar ve bikiniler, kadın giyim ürünleri içinde çok tercih edilen ürünler oldu. Plaj modasının tamamlayıcıları çantalar, gözlükler, terlikler, kaftanlar ve pareolar da yaz tatiline hazırlananların tercih ettiği ürünlerden oldu. Hafif ve pamuklu tişörtler, elbiseler, şortlar ve sandaletler de yaz sezonunun diğer gözdeleri arasında yerini aldı.  KLİMA SİPARİŞLERİNDE YÜZDE 270 ARTIŞ Bu yaz sıcaklıkların rekor seviyelere ulaştığı dönemde klimalar, vantilatörler ve portatif klimalar gibi serinletici ürünlerin siparişlerinde ciddi bir artış gözlemlendiği belirtildi. Hepsiburada üzerinden gerçekleşen satışlar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 275 artış kaydederken, geçen senenin aynı dönemine göre klima siparişlerinde yüzde 270, vantilatörlerde yüzde 304, portatif klimalarda ise yüzde 280 satış artışı gerçekleşti. CİLT BAKIMI KATEGORİSİNDE BÜYÜME ORANI YÜZDE 203 Kategoride yüz temizleyiciler, gözenek sıkılaştırıcı ve arındırıcı tonikler, bakım serumlarının yanı sıra güneş kremleri satın alındı. Cilt bakım setlerinin yanı sıra parfümler, saç bakım ürünleri ve renkli kozmetik en çok satılanlar arasında dikkat çekti. Cilt bakımı kategorisinde büyüme oranı geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 203 arttı. Kozmetik satışının yüzde 26,5’ini cilt bakım ürünleri, yüzde 18,4’sini renkli kozmetik, yüzde 12,9’unu parfüm, yüzde 14’ünü de güneş bakım ürünleri oluşturdu. Ayrıca selülit kremi siparişleri bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 125 arttı. Vücut bakım kategorisinde ise en fazla ilgi gören ürünler arasında nemlendirici ve vücut peelingleri, selülit ve çatlak onarıcı bakım kremleri de bulunuyor. Saç bakım ürünlerinde ise saçları besleyen ve güçlendiren saç maskeleri, saç bakım yağları ve saç serumları en çok ilgi gören ürünler arasında yer aldı.  TAŞINABİLİR ŞARJ CİHAZLARINA TALEP YÜZDE 30 ARTIŞ GÖSTERDİ Verilere göre bu yaz, taşınabilir şarj cihazlarına talep yüzde 30 artış gösterirken, akıllı saatlere, kablosuz kulaklıklara ve su geçirmez kılıflara da ilgi arttı. BAHÇE KATEGORİSİNDE EN ÇOK SİPARİŞ İSTANBUL’DAN  Bahçe kategorisinde çok tercih edilenler arasında mangal ve barbekü ürünleri yer aldı. Bahçelerini dekore etmek isteyen Hepsiburada kullanıcıları, dekorasyon ürünlerinden en çok aydınlatma, salıncak, hamak, mum, çit ve dekorasyon objeleri siparişi verdi. Bu kategoride en çok sipariş İstanbul’dan geldi. 

Hepsiburada, 2023 yaz sezonunda gerçekleştirilen alışveriş verilerini inceledi. Bu verilere göre, yaz aylarında en fazla sağlık ve güzellik, giyim, teknoloji ürünleri, temel tüketim, bahçe ve dekorasyon kategorilerinden alışverişler yapıldı. İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya en çok alışveriş yapan şehirler sıralamasında öne çıktı.

2022 yaz dönemi ile karşılaştırıldığında, spor malzemeleri kategorisindeki satışlar yüzde 161 arttı. Ayrıca, doğa tutkunları ve kampçılar, 2022'ye göre outdoor ürünleri kategorisinden yüzde 20 daha fazla sipariş verdi.

2023 yaz sezonunda mayo ve bikini siparişleri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 150 arttı. Mayo ve bikini, kadın giyim ürünleri içinde en fazla tercih edilenler arasındaydı. Ayrıca, plaj modasının tamamlayıcıları olan çantalar, gözlükler, terlikler, kaftanlar ve pareolar da tatilcilerin favorileri arasındaydı. Yazın hafif ve pamuklu tişörtler, elbiseler, şortlar ve sandaletler de popüler ürünler arasındaydı.

Yazın sıcaklıklarının arttığı bir dönemde klimalar, vantilatörler ve portatif klimalar gibi serinletici ürünlerin siparişlerinde büyük bir artış görüldü. Klimaların satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 270, vantilatörlerin satışları yüzde 304, portatif klimaların satışları ise yüzde 280 arttı.

Cilt bakımı kategorisinde ise yüz temizleyiciler, gözenek sıkılaştırıcı tonikler, bakım serumları ve güneş kremleri gibi ürünler tercih edildi. Cilt bakımı ürünleri, cilt bakım setleri, parfümler, saç bakım ürünleri ve renkli kozmetik ürünler arasında öne çıktı. Bu kategoride büyüme oranı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 203 arttı.

Vücut bakım kategorisinde nemlendirici ve vücut peelingleri, selülit ve çatlak onarıcı bakım kremleri en çok ilgi gören ürünler arasındaydı. Saç bakım ürünleri kategorisinde ise saç maskeleri, saç bakım yağları ve saç serumları ön plandaydı.

Taşınabilir şarj cihazlarına olan talep yüzde 30 arttı, akıllı saatler, kablosuz kulaklıklar ve su geçirmez kılıflara da ilgi gözlendi.

Bahçe kategorisinde ise mangal ve barbekü ürünleri öne çıktı. Bahçe dekorasyonu yapmak isteyenler, aydınlatma ürünleri, salıncaklar, hamaklar, mumlar, çitler ve dekorasyon objeleri sipariş etti. Bu kategoride en fazla sipariş İstanbul'dan geldi.

Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!


  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.

Başka haber bulunmuyor!