Samsun’un İlkadım Belediyesi’nde devam eden dijitalleşme çalışmaları çerçevesinde hizmete giren "E-Belge Platformu" ile imar ve ruhsat süreçleri dijitalleşti, artık bu evraklar ile belediyeye gitmeye gerek kalmadı.
Dijital dönüşüm çalışmalarını sürdüren İlkadım Belediyesi, son olarak E-Belge Platformu ile vatandaşların imar durum belgesi (E-ÇAP), yapı ruhsatı (E-RUHSAT), yapı denetim ve iskan (E-İSKAN), eksper inceleme (E-EKSPER) gibi başvuru süreçlerini tek bir platformda dijital mecraya taşıdı. İmar durumu ve yapı ruhsatı başvurularını belediyeye gelerek yazılı olarak yapan vatandaşlar artık belediyeye gelmeden işlemlerini e-belge uygulaması üzerinden çok daha hızlı bir şekilde yapabilecek.
“Belediyeye gelinmesine gerek yok"
E-Belge Platformu hakkında bilgi veren İlkadım Belediye Başkanı Necattin Demirtaş, “Vatandaşlarımıza kaliteli, hızlı, güvenli ve şeffaf bir şekilde hizmet sunmak için dijital dönüşüm çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu uygulama ile vatandaşlarımızdan sıklıkla gelen ‘Evrakım kayboldu, evrakım hala imzalanmadı, belediyeye gelip gitmekten yorulduk’ gibi şikayetleri ortadan kaldırıyoruz. Artık kimse belediyede birimler arasında dolaşmayacak. Hatta belediyeye gelinmesine bile gerek kalmayacak. E-Belge Platform uygulaması ile vatandaşlarımız istedikleri bilgi ve evrakla İlkadım Belediyesi kurumsal web sitesinden erişim sağladıktan sonra ana sayfadaki hızlı menüde bulunan ‘E-Belge Platformu’ uygulamasına giriş yapabilecek. E-belediye üyelik işlemleri kontrolünden sonra uygulamaya kolayca erişim sağlanacak” dedi.
Ekspertiz incelemeleri de dijital ortamda yapılıyor
Belediye Hizmet Binası Çok Amaçlı Salon’da düzenlenen toplantıda uygulamanın kullanımı ve getirdiği kolaylıkları anlatan yazılım firması yetkilileri ise şu bilgileri verdi:
“Geliştirdiğimiz E-Belge Platformu’na girerek e-devlet, telefon ve mail adresi ile kendi adınıza sistemde bir profil oluşturuyorsunuz. Talepler doğrultusunda ilgili belgeler sisteme yüklenerek elektronik imzalı belgeler dijital olarak hazırlanıyor. Uygulama; hazırlanmakta olan imar durumu belgesinin ve yapı ruhsatı talebinin hangi aşamada olduğu yapı sahibine ve yapı müteahhidine SMS ve mail yoluyla otomatik olarak bildiriyor. Böylece vatandaşlar başvurusunun hangi aşamada olduğunu takip edebiliyor. Onaylanan proje ve dosyalar elektronik olarak imzalandığı için E-Belge Platformu uygulaması ile vatandaşlar zamandan ve kağıt tüketiminden tasarruf ederek imar başvuru süreçlerini belediyeye gelmeden dijital ortamda tamamlayabiliyor. Aynı zamanda yapı denetim sürecinin de dijital ortama taşınmasıyla yapının denetimine ilişkin tüm bilgi ve belgeler elektronik ortamda takip edilebiliyor. Yapı kullanma izin belgesi taleplerinde de başvuru sahibi süreci dijital ortamda takip etme imkanı buluyor. Kredi ile ev almak için yapılan başvurularda ekspertiz incelemelerinin de dijital ortamda yapılması kolaylığı sunulduğundan hızlı bir şekilde kredilendirme işlemlerinin yürütülmesine imkan sağlıyor.”
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.