Kars’ta ilk defa düzenlenen "Halk Oyunları Şenliği" renkli görüntülere sahne oldu. 400 öğrenci oynadıkları yöresel halk oyunlarıyla izleyenleri büyüledi.
Kars Valiliği öncülüğünde hayata geçirilen KAFKAS Projesi’nin alt projelerinden olan “Anadolu’nun Ritmi Projesi kapsamında Halk Oyunları Şenliği düzenlendi.
Kars Şehir Stadyumunda düzenlenen şenlik saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. Şenliğin açılış konuşmasını yapan Kars Valisi Ziya Polat, “Evet, Kars. Serhat Kars, Gazi Kars, ilklerin şehri, medeniyet beşiği. Bu şehrin kültürünü, tarihini anlatmak, gelen insanımızı en iyi şekilde ağırlamak, Kafkas oyunlarımızla, yerel oyunlarımızla insanımıza güzel vakitler geçirdiğimizi hep biliyoruz” dedi.
Polat, “Özellikle kış ayında sokaklarında, caddelerinde tarih kokan, kültürümüzü yansıttığımız, insanlarımızın gönlüne girdiğimizi, buradan da ayrılırken hepsinin gözlerinde o mutluluğu görüyoruz. Tabii bu çocuklarımızın hem Kafkas oyunları, hem yerel oyunlarının yanında bu sene KAFKAS projesi kapsamında okullarımızda halk yönetimlerimizin sayısının artması, çocuklarımızın kültürel faaliyetlerde bulunması amacıyla Anadolu’nun Ritmi projelerimizi hayata geçirmiştik. Evet, bu sene yıl sonu şenliğini yapıyoruz. Ama inşallah seneye bu stadyum dolacak. Tüm sahanın etrafında okullarımızın sayısı minimum üst katına çıkacak diye hedefliyoruz. Şu an 24 okulumuzun burada gösterisi olacak ama inşallah seneye minimum 100 okul istiyoruz, 100 okulumuzda halk oyunu ekibimizin hazırlanması, ilçelerde öncelikle halk oyunları şenliği sonra da Gazi Karsımızda halk oyunları şenliği yapmayı düşünüyoruz. Şenliğimiz hayırlı, uğurlu olsun” diye konuştu.
Konuşmaların ardından 24 okuldan 25 ekip ve 400 öğrenci gösterilerini sundu. Şenliğe katılan öğrenciler Kafkas, Mahalli, Turizm, Horon, Zeybek gibi yöresel oyunlar renkli görüntülere sahne oldu. Öğrencilerin gösteri sonunda açtıkları Türk Bayrağını Vali Polat’a takdim etti.
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.