Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, vatandaşların son bir yılda kurumlara yaptığı başvuruların 8 milyonu aştığını ve nüfusun yüzde 15'inin kurumlara talep, şikayet ve isteklerini ilettiğini açıkladı. Kastamonu'da düzenlenen "Ombudsman Kastamonulularla Buluşuyor" toplantısında konuşan Malkoç, Kamu Denetçiliği Kurumu'nun vatandaşların haklarını koruma, adaleti tesis etme ve idarenin hesap verebilirliğini sağlama açısından önemli bir rol üstlendiğini vurguladı. Ayrıca, Kamu Denetçiliği Kurumu'na yapılan başvurulardan herhangi bir ücret alınmadığını ve bu kurumun vatandaşlara alternatif bir yol sunduğunu ifade etti.
Kastamonu Belediye Başkanı Op. Dr. Rahmi Galip Vidinlioğlu, belediyenin Hilal Masa hizmetleriyle vatandaşların sorunlarını çözmeye çalıştığını belirterek, 17 binin üzerinde problemi çözdüklerini söyledi. Vidinlioğlu, devletin sorunları çözen ve insanların yüzünü güldüren bir kurum olduğunu ifade etti.
Kastamonu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Hamdi Topal, Kamu Denetçiliği Kurumu'nun vatandaşlar ve idare arasındaki bağı güçlendiren ve ihtilafların çözümünü kolaylaştıran bir rol oynadığını belirtti. Ayrıca, üniversite olarak Kamu Denetçiliği Kurumu'nun çalışmalarını desteklemek için ellerinden geleni yaptıklarını ve bu iş birliğini sürdüreceklerini söyledi.
Vali Avni Çakır ise, kamu hizmetlerinden memnuniyetsizliği en aza indiren toplumların başarılı toplumlar olduğunu ifade ederek, Türkiye'nin vatandaş memnuniyeti açısından üçüncü sırada olduğunu ve birinci sırada olmayı hedeflediklerini belirtti.
Malkoç: “Vatandaşlar, 1 yılda kurumlara olan başvurusu 8 milyonu buluyor”
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABİLİRSİNİZ
- 0SEVDİM
- 0ALKIŞ
- 0KOMİK
- 0İNANILMAZ
- 0ÜZGÜN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.