Konya’nın merkez Meram İlçe Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri, 1 Ocak itibariyle yürürlüğe giren Fiyat Etiketi Yönetmenliği denetimlerine yoğun bir şekilde başladı.
Vatandaşların etiket ve tarifeleri görerek, bilerek, karşılaştırarak, bilinçli alışveriş yapmalarını sağlamak, haksız rekabeti önlemek amacıyla hayata geçen yönetmeliğin sorunsuz uygulanması adına titiz bir çalışma yürüten ekipler, ilçe genelinde bulunan lokanta, restoran, kafe, pastane ve benzeri hizmetler sunan işyerlerini denetledi.
“Meram zabıtası hem denetliyor, hem bilgilendiriyor”
Uygulamanın ayrıntıları hakkında iş yerleri sahiplerini bilgilendiren Meram Zabıta Müdürlüğü ekipleri; denetimlerinde fiyatları gösteren belgelerin giriş kapısının önünde ve hizmet sunulan masaların üstünde, tüketiciler tarafından kolaylıkla görülebilir şekilde konulması hususunda işletmeleri uyardı. Meram Belediyesi Zabıta Müdürlüğünden denetimler hakkında yapılan açıklamada, “Kanunlar çerçevesinde belirlenen tüm görevlerimizi titizlikle ve disiplin içerisinde yürüttüğümüz gibi, Ticaret Bakanlığı’nın Fiyat Etiketi Yönetmeliği’nde yaptığı değişikliğin yürürlüğe girme tarihi olan 1 Ocak 2024 günü itibariyle bu yöndeki denetimlerimizi de sıkı bir şekilde yürütmeye başladık. Ekiplerimiz, düzenlemeye konu olan lokanta, restoran, kafe, pastane ve benzeri yiyecek, içecek hizmeti sunan işyerlerinde fiyat listelerinin giriş kapısı ve masalara konulması zorunluluğuna uyulup uyulmadığını denetleyerek, uygulamanın ayrıntıları noktasında işyerlerine gerekli bilgilendirmeleri yapmışlardır. Denetimlerimizde, vatandaşlarımızı korumak ve onların etiket ve tarifeleri görerek, bilerek, karşılaştırarak, bilinçli alışveriş yapmalarını sağlamak için yürürlüğe giren yönetmeliğe pek çok işyerinin hassasiyetle yaklaştığı görülmüştür. Bu noktada hassasiyet gösteren tüm işyerlerimize teşekkür ediyor, denetimlerimizin aynı yoğunlukta devam edeceğini tüm kamuoyuyla paylaşıyoruz” dedi.
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.