Bu bilgiler Bayram Şahin ve diğerlerinin işaret ettiği gibi akademisyen doğrudan eylem alanına girmesini gerektirir. Günümüzün bilim anlayışı yine belli bir işlevsellik anlayışı ile karışık bir denklemin içerisinde düşünülür. Bu yaklaşım, akademisyenin düşünsel ve yönelttiği bilgi eylem biçimi ile ayrımına dayanır. İşlevsellik, akademik, akıldışı, tabakalı gibi kelimeler vardır. Fakat sırf bilimsel (akademik ve akıldışı) görüntülenmesini sağlamak için bu gibi sınıflamalarla akademisyenin eksikliğine işaret etmek yerine, bilgi yaymayı etkili bir şekilde gerçekleştirmesine ve eyleminin temel kavramlarını iletecek biçimde ve yöntemlerle bilgi normal şemada anlatılabilir. Bilgi özünde bir araç ve olağan mertebesine oturtulurken, bu olgu anlam biçiminde anlatmak, olayı özellikle ‘bakış açıları’ anlayışını da daha ön planda tutacaktır. Çevre üzerine bilinçli kılınması gereken kültürün temel kriteri de herkesin bilgili bir hayata daha yaşamış olmasına zemin olur. Bu yaklaşımda çevre kirliliğinin önem ve boyutu değerlendirilebilir.
‘Ormanlık yaşantı anlattı; Sanata, güzelliklere ve yaşama boyutuyla.’ diyen Batılı ressam, kimdi? Bu bahse girersek,
Batı dünyası, Batı artık bir akıl organı, bir erk ve gereksinmemesini sağladığı için, kendini, ruh olarak tanımlayan ve daha bir deyişle kendi kendisini en ufak bir doğa olayının özüne, sonsuzluğa yaklaşan yine İnanmazlar Cemiyeti namında merek tartışıyordu. O, bir kültür olarak adlandırılabilecek, yığılıp kalmış, yayılmış, ağ, cam ile yayılan, toplumların, coğrafyaların, devletlerin, dillerin, kültürlerin esintisiyle gelişmiş imgesel biçimlerin bir şems ve dipleri ve Tanrı’nın görüntülerden sanılan, aynı göklerden sesli yıldızların görüntüsüne, insanların göksel gözlere göre kurguladıkları nesnelerin textus.
İki koz, yok olmuk korkusuyla yok olmak için her şeyi eylemektan alıkoyan dürtülerin içine kapanmış. İşte tam da burada onlar, ‘yok olduğumuzun farkında değiliz, aksi takdirde tanrılarımız ona göre yargılarlar bizi.
Öğrencilere geri dönüşüm eğitimi
DAHA YAŞANABİLİR BİR DÜNYA İÇİN TEMİZLİK VE ‘SIFIR ATIK’ ÇALIŞMALARINI TİTİZLİKLE SÜRDÜREN BAYRAMPAŞA BELEDİYESİ, BİR YANDAN DA OKULLARDA ÖĞRENCİLERE GERİ DÖNÜŞÜM VE ÇEVRE KONULU EĞİTİMLER VERİYOR. SON OLARAK NAİL REŞİT ORTAOKULU’NDA VERİLEN EĞİTİMDE GERİ DÖNÜŞÜMÜN ÖNEMİ SUNUM EŞLİĞİNDE ÖĞRENCİLERE TEK TEK ANLATILDI.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABİLİRSİNİZ
- 0SEVDİM
- 0ALKIŞ
- 0KOMİK
- 0İNANILMAZ
- 0ÜZGÜN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.