İstanbul
28 Eylül, 2024, Cumartesi
  • DOLAR
    34.06
  • EURO
    37.74
  • ALTIN
    2730.4
  • BIST
    9833.22
  • BTC
    57646.840$

Tekin “Türkiye üst segment markalar için üretim merkezi olabilir”

Tekin “Türkiye üst segment markalar için üretim merkezi olabilir”
AKDENİZ HAZIR GİYİM VE KONFEKSİYON İHRACATÇILARI BİRLİĞİ (AHKİB) YÖNETİM KURULU BAŞKANI GÜRKAN TEKİN, TÜRKİYE ÜST SEGMENT MARKALAR İÇİN ÜRETİM MERKEZİ OLABİLECEĞİNİ SÖYLEDİ.

Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, Türkiye'nin üst segment markalar için üretim merkezi olabileceğini vurgulayarak, sektörün katma değerli ürünlerde kazançlarını artırdığını belirtti. Son aylarda artış gösteren döviz kuru sayesinde fiyat odaklı markaların Uzak Doğu ve Kuzey Afrika'daki tedarikçilere yöneldiğini ifade eden Tekin, üst segment markaların ise Türkiye ile çalışmaya devam ettiğini söyledi. Türkiye'nin ucuz ve fiyat odaklı markalar yerine daha üst segment markalar için bir üretim merkezi olma potansiyeline sahip olduğunu dile getiren Tekin, bu hedefe ulaşmak için nitelikli iş gücü, teknoloji ve çevre dostu sürdürülebilir yatırımların artırılması gerektiğini belirtti.

Başkan Tekin ayrıca, hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe kilogram başına ihracat fiyatını 20-25 dolara çıkarmak gibi iddialı hedeflerin hayal olmadığını ifade etti. Bunun için ihracatçı firmaların ayakta kalmasını sağlayacak önlemlerin yanı sıra orta ve uzun vadeli stratejilerin de gerektiğini vurguladı. Türkiye'nin ekonomik politikalarının, ihracatçıların beklenti ve ihtiyaçları doğrultusunda şekillenmesini ve yatırım ortamının iyileştirilmesini talep eden Tekin, finansmana erişim konusunda yaşanan sıkıntıların hafifletilmesini ve kredi musluklarının açılmasını beklediklerini dile getirdi.

Başkan Tekin, Türkiye'nin hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe katma değeri yüksek ürünler üretebilecek potansiyele sahip olduğunu ve bu alanda büyüme fırsatlarının bulunduğunu belirterek, sürdürülebilir bir üretim sistemi kurmanın önemine dikkat çekti. Ayrıca, Türkiye'nin küresel rekabetçiliğini artırmak için otomasyon sistemleri, nitelikli iş gücü ve çevre dostu üretim uygulamalarının geliştirilmesi gerektiğini vurguladı.

Başkan Gürkan Tekin ayrıca AHKİB'in Mayıs ayı ihracat rakamlarını paylaşarak, birliğin bu dönemde geçen yıla göre yüzde 6 artışla 34,5 milyon dolarlık dış satış gerçekleştirdiğini ifade etti. Bayan dış giyim, bay dış giyim ve diğer hazır eşya ürün gruplarının ihracatın büyük bir bölümünü oluşturduğunu belirten Tekin, en fazla ihracatın Hollanda, İspanya ve Rusya gibi ülkelere yapıldığını sözlerine ekledi. 2023 yılı Ocak-Mayıs döneminde AHKİB'in toplam ihracatının 144,6 milyon dolara ulaştığını belirten Tekin, bu başarının devam etmesi için çalışmaların sürdürüleceğini vurguladı.

Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!


  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.

Başka haber bulunmuyor!