Türkiye'nin turistik çeşitliliği ve zengin yerlerinin, turistler için benzersiz bir değer taşıdığını ifade eden Sager Travel CEO'su Doğan Sager, turizm sektörünün ekonomik yapısını da dikkate alarak fiyat politikalarının gözden geçirilmesi gerektiğini belirtti. Sager, fiyatlandırma çalışmalarının, farklı ülkelere seyahat etmeyi teşvik ettiğini ve 5 yıl içinde 100 milyar dolarlık bir turizm geliri hedefinin hayal olmadığını, ancak mevcut sistemin bu hedefi ulaşamayacağını dile getirdi.
Doğan Sager, yurt içinde çeşitli tur paketleri düzenlediklerini ve turizm destinasyonlarını tanıtmak için fuarlara ve roadshow etkinliklerine katıldıklarını söyledi. Sağlık turizminin tanıtımına da katkı sağladıklarını belirten Sager, bu sayede yabancı hasta sayısının arttığını ifade etti. Pandemi sürecinin ardından 2022 turizm sezonunun başarılı geçtiğini ancak 2023'ün daha zorlu bir dönem olduğunu belirtti.
Sager, turizmin gelişmesi için doğal ve kültürel mirasın tanıtımına vurgu yaparak, tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinin önemli olduğunu dile getirdi. Ayrıca, Türkiye'nin rakip ülkelerin fiyatlarına göre fiyat politikasını gözden geçirmesi gerektiğini ve fiyatların talebe göre ayarlanması gerektiğini söyledi.
Tur paketleri ve otel konseptlerinin bölgeyi tanıtıcı ve cazip olması gerektiğini vurgulayan Sager, turistlerin sadece otel içinde zaman geçirmek yerine kültürel ve tarihi güzellikleri de görmeleri gerektiğini belirtti. Turistlerin ülkeye döndüklerinde deneyimlerini paylaşabilecekleri kültürel gezileri içeren tur paketlerine yönlendirilmesinin önemli olduğunu ifade etti.
Son olarak, turizm sektörünün büyümesine katkı sağlayacak 1618 numaralı Turizm Kanunu'nun güncellenmesinin önemine değinen Sager, bu sayede işletmelerin itibarının artacağını ve ülke içi yıllık turizm gelirinin artabileceğini belirtti.
Turizmciler uyardı: Yanlış fiyatlandırma politikası, turist sayısını olumsuz etkiliyor”
GEZİLİP GÖRÜLECEK, KEŞFEDİLECEK YERLERİN ZENGİNLİĞİ VE ÇEŞİTLİLİĞİ BAKIMINDAN TÜRKİYE’NİN TURİSTLER İÇİN BULUNMAZ BİR DEĞER OLDUĞUNU VURGULAYAN SAGER TRAVEL YETKİLİSİ DOĞAN SAGER, “BİZE TURİST GELEN ÜLKELERİN EKONOMİK YAPISINI DA GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURARAK FİYAT POLİTİKAMIZI DEĞİŞTİRMELİYİZ. YAPILAN FİYATLANDIRMA ÇALIŞMASI, KONSEPTLER, MÜŞTERİYİ DAHA FARKLI ÜLKELERE GİTMESİNE SEBEP OLUYOR. 5 YIL İÇERİSİNDE HEDEFLENEN 100 MİLYAR DOLAR HAYAL DEĞİL, AMA BU SİSTEMLE İMKANSIZ” DEDİ.
Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!
BUNLARA DA BAKABİLİRSİNİZ
- 0SEVDİM
- 0ALKIŞ
- 0KOMİK
- 0İNANILMAZ
- 0ÜZGÜN
- 0KIZGIN
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.