İstanbul
29 Eylül, 2024, Pazar
  • DOLAR
    34.06
  • EURO
    37.74
  • ALTIN
    2730.4
  • BIST
    9833.22
  • BTC
    57646.840$

Türkiye’de Su Krizi Araştırması yayımlandı: Beş kişiden ikisi ’çok endişeli’ 

Türkiye’de Su Krizi Araştırması yayımlandı: Beş kişiden ikisi ’çok endişeli’ 
İSTANBUL, (DHA) -Kurak geçen yaz mevsimi sebebiyle boş kalan barajlar, başta İstanbul olmak üzere Türkiye’nin belirli bölgelerinde su krizi endişelerini beraberinde getirdi. Su tüketim alışkanlıklarına ve su krizine ilişkin kamuoyu görüşlerine ışık tutmak amacıyla yürütülen Türkiye’de Su Krizi Araştırması, 5 kişiden ikisinin su krizi konusunda ‘çok endişeli’ olduğunu ortaya koydu.  Küresel iklim değişikliğinin etkisiyle kurak bir yazı geride bırakan Türkiye’de sonbahar başlasa da mevsim normallerine dönmeyen hava sıcaklıkları, su krizi endişelerini beraberinde getirdi. 13 Eylül tarihinde İSKİ’den alınan veriler, İstanbul’daki ortalama baraj doluluk oranının yüzde 26,57 seviyesinde seyrettiğini gösterirken, kuraklığın etkileri mevsim boyunca Türkiye’nin pek çok bölgesinde hissedildi.  Güncel gelişmeler ışığında Türkiye’de su tüketim alışkanlıklarına ve su krizine ilişkin görüşlere ışık tutan pazar araştırması şirketi Adgager, kapsamlı bir çalışmaya imza attı. Türkiye’de Su Krizi Araştırması, ülkemizde 5 kişiden ikisinin su krizi konusunda ‘çok endişeli’ olduğunu ortaya koydu. Türkiye’de Su Krizi Araştırması, su tüketim alışkanlıklarına ve su krizine ilişkin kamuoyu görüşlerine ışık tutmak amacıyla  geçtiğimiz ay Türkiye genelinde yüzde 50’si kadın, yüzde 50’si ise erkek olmak üzere toplam bin kişiyle online kantitatif yöntemle gerçekleştirildi. TÜRKİYE’DE BEŞ KİŞİDEN ÜÇÜ İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNDEN KORKUYOR Türkiye genelinde, 18-55 yaş arası, ABC1C2DE sosyo-ekonomik grubu üzerinde gerçekleştirilen araştırmada, katılımcıların yüzde 36,6’sı, “Su krizi nedir?” sorusuna “iklim değişikliği ve küresel ısınmanın neden olduğu su kıtlığıdır” yanıtını verdi. Su krizi konusunda yüksek endişe duyan kesimin, çoğunlukla 45-55 yaş grubundaki katılımcılar olduğu görüldü.  Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan Adgager Pazar Araştırma Direktörü Gizem Turhan, “Katılımcıların pek çoğu iklim değişikliği ve su kaynaklarının azalmasının, su krizi algısında önemli bir rol oynadığı konusunda hemfikir olsa da su krizi kavramının tanımı sosyo-ekonomik gruba göre farklılaşabiliyor. Bu durum su krizinin karmaşıklığını vurguluyor. Öte yandan 5 kişiden üçü, iklim değişikliğinden korktuğunu ve bu konuda kişisel tedbirler aldığını söylüyor. Su ve iklim krizine ilişkin endişeler, bu problemlerin her geçen gün kritik hâle geldiğine dikkat çekiyor” dedi. KATILIMCILARIN YÜZDE 67,1’İ, BARAJ DOLULUK ORANLARINI TAKİP EDİYOR Araştırma, Türkiye’de su krizi konusunda yüksek endişeye sahip kesimin bu konudaki gündemi de daima takip ettiğini gösterdi. Özellikle 45-55 yaş grubundaki katılımcıların su krizi konusunda daha endişeli olduğu görülürken, katılımcıların yüzde 67,1’inin Türkiye’deki baraj doluluk oranlarını yakından izlediği öğrenildi. 3 kişiden 2’sinin, baraj doluluk oranlarıyla güncel olarak ilgilendiğine dikkat çeken Gizem Turhan, “Bu veri, baraj doluluk oranlarının katılımcılar için su krizinin boyutlarını anlamak açısından önemli bir gösterge olarak görüldüğünü vurguluyor. Buradan da su kaynaklarına yönelik farkındalığın yüksek olduğu çıkarımına ulaşıyoruz. Baraj doluluk oranlarına ilişkin bilinçli katılım, su krizinin hafifletilmesinde vatandaş desteğinin önemli bir işareti olabilir” ifadelerini kullandı.  “TÜRKİYE’NİN SU TASARRUF BİLİNCİ YÜKSEK” Araştırmada öne çıkan bulgulardan birinin de su tasarrufu bilincine ilişkin olduğunu kaydeden Turhan, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırdı:  ”Katılımcıların büyük çoğunluğu (yüzde 92,2), günlük hayatlarında su tasarrufu yaptıklarını ifade ediyor, bu grubun yaklaşık yüzde 83’ü ise suyun boşa akıtılmamasına dikkat ettiğini söylüyor. Türkiye genelinde yürütülen araştırma sonuçlarına göre vatandaşların su tasarrufu bilincinin yüksek olduğunu görüyoruz. Bu konudaki farkındalık, su krizinin hafifletilmesinde önemli rol oynuyor. Özellikle yerel yönetimlerin su tasarrufuna ilişkin mesajlarının ve medyada yer alan su krizine ilişkin haberlerin vatandaşları tasarrufa teşvik ettiğini de söyleyebiliriz. Yapay zekanın desteğiyle uçtan uca pazar araştırma çözümleri sunan yeni nesil bir araştırma platformu olarak, toplumsal gündemlere ilişkin içgörüler sağlamayı da görev ediniyoruz. Türkiye’de Su Krizi Araştırmamızın bu konudaki farkındalığı desteklemesini diliyoruz.” 

Kurak yaz mevsimi nedeniyle boşalan barajlar, su krizi endişelerini artırdı, özellikle İstanbul başta olmak üzere Türkiye'nin birçok bölgesi için endişe yarattı. İstanbul'da 13 Eylül itibariyle İSKİ verilerine göre ortalama baraj doluluk oranının yüzde 26,57 olduğu belirlenirken, kuraklık etkileri Türkiye'nin farklı bölgelerinde hissedildi.

Su tüketim alışkanlıkları ve su krizi konularına ışık tutmak amacıyla yapılan "Türkiye'de Su Krizi Araştırması"na göre, Türkiye genelinde beş kişiden ikisi su krizinden "çok endişeli" olduğunu ifade ediyor. Araştırma, Türkiye'nin dört bir yanından bin kişi üzerinde online kantitatif yöntemle gerçekleştirildi.

Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların yüzde 36,6'sı su krizini "iklim değişikliği ve küresel ısınmanın neden olduğu su kıtlığı" olarak tanımlıyor. Bu endişeyi genellikle 45-55 yaş arasındaki katılımcılar taşıyor.

Adgager Pazar Araştırma Direktörü Gizem Turhan, su krizi konusunda endişe taşıyanların önemli bir bölümünün iklim değişikliği ve azalan su kaynaklarının su krizine neden olduğu konusunda hemfikir olduğunu belirtti. Ancak su krizi kavramının tanımının sosyo-ekonomik gruba göre değişebileceğini vurgulayarak, bu durumun su krizinin karmaşıklığını yansıttığını ifade etti.

Araştırma, su krizi konusundaki endişelerin özellikle 45-55 yaş arası katılımcılar arasında daha yüksek olduğunu gösterirken, katılımcıların yüzde 67,1'inin Türkiye'deki baraj doluluk oranlarını düzenli olarak takip ettiği ortaya çıktı. Bu durum, baraj doluluk oranlarının su krizinin boyutlarını anlamak açısından önemli bir gösterge olarak değerlendiriliyor.

Su tasarrufu bilincine ilişkin olarak, katılımcıların yüzde 92,2'si günlük hayatlarında su tasarrufu yaptığını ve yaklaşık yüzde 83'ünün suyun boşa akıtılmamasına dikkat ettiğini belirtiyor. Bu sonuçlar, Türkiye genelinde su tasarrufu bilincinin yüksek olduğunu ve bu bilincin su krizinin hafifletilmesinde önemli bir rol oynadığını gösteriyor.

Adgager Pazar Araştırma Direktörü Gizem Turhan, yerel yönetimlerin su tasarrufu konusundaki mesajlarının ve medyada yer alan su krizi haberlerinin vatandaşları tasarrufa teşvik ettiğini ifade ederek, Türkiye'deki su krizi farkındalığını artırmayı hedeflediklerini belirtti.

Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!


  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.

Başka haber bulunmuyor!