İSTANBUL, (DHA) – Uludağ Ekonomi Zirvesi’nde ‘Global Fırsatların Geleceği’ oturumunda globalde büyüyen Türk markaları için yakın ve uzak gelecekteki fırsatlar konuşuldu.
Hayat Holding sponsorluğunda gerçekleştirilen oturumun moderatörlüğünü Türk Traktör Yönetim Kurulu Üyesi Turgay Durak yaptı. Oturuma Hayat Holding A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve İcra Kurulu Başkanı M. Avni Kiğılı, TAV Havalimanları Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve TAV İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Sani Şener ve LC WAIKIKI Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük katıldı.
DURAK: ZORLUKLARI ÖNGÖREBİLMEK İÇİN SÜREKLİ HAREKET HALİNDE OLUNMALI
Türk Traktör Yönetim Kurulu Üyesi Turgay Durak, “Bizim bulunduğumuz topraklar, tarihin başından beri çok çeşitli olağan dışı değişiklikler yaşanan ve sürekli servet ile varlık elde etmek için yaşam kavgası verilen bir bölge. Bu nedenle farklılıkları yönetebilmek adına çözüm ve sonuç odaklı bireyler haline geldik. Ülkemizin modern tarihi diyebileceğimiz son 50-60 yıla bakıldığında her 9 yılda büyük bir kriz, her 3 yılda bir minik kriz yaşandı. Ülkemizde girişimci kimliğinde, iyi eğitilmiş ve batıdaki akranlarına nazaran çok daha başarı ve çalışma odaklı genç nüfus var. Bu nedenle de yeni iş alanlarında marka yaratabilecek yeni şirketlerimiz doğdu. Sürekli değişim olduğu için, geriden gelen tecrübelerle gelecekte görülebilecek zorlukları öngörebilmek için sürekli hareket halinde olunmalı ve biraz cesur öngörülerde bulunulmalı” dedi.
KİĞILI: KAPALI EKONOMİ ÜLKELERE YÖNELMEK, BAŞARI ŞANSINI ARTIRIYOR
Hayat Holding A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve İcra Kurulu Başkanı M. Avni Kiğılı, “Sürülebilir rekabet adına tek ülke ve tek sektörde kalmayıp, Türkiye’den bir dünya şirketinin nasıl çıkartılabileceğine odaklandık. Bu amaçla, başarı şansının yüksek olduğu kapalı ekonomi ülkelere yöneldik. Buralardaki pazarlarda iş yapmak bir hayli zor olsa da başarı şansı daha yüksek oluyor. Zira fedakârlık, adanmışlık, azim ve cesaret gerekiyor. Böylesi girişimlerde başlıca zorluk, esnafın ve tüccarların size olan inancı. Ama bu bir süreç ve sabredilmeli. Aynı zamanda tüketicinin kullandığı markayı değiştirmesi de bir süreç ve ikna süresi gerekiyor. Buna paralel olarak, pazara yabancı sermaye olarak girdiğinizden mercek altında oluyorsunuz ve bürokraside de sorunlar yaşanıyor. Ama onlara kendinizi iyi anlatmanız gerekiyor. Onlar sizi iyi anladığında ve doğru işler yaptığınızda önünüzü açıyorlar” dedi.
ŞENER: KÜRESEL OLMADAN BÜYÜMEYİ SAĞLAMAK ZOR
TAV Havalimanları Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve TAV İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Sani Şener, “Globalleşmek adına hangi coğrafyada, ne zaman, nerede yer alınması gerektiği konusunda tarihe iyi bakmak gerekiyor. 500 yıl önce de coğrafya seçerken çok dikkat etmek gerekiyordu. Günümüzde büyük veriyi çok iyi yönetip bilgiye çevirmek önemli hale geldi ve bütün mesele, bağlantıyı çok iyi sağlayabilmekte. Sanayideki dönüşümleri çok iyi takip edip zamanı yakalayabilenler, büyük başarı yakalayabiliyorlar. Dünyanın mevcut durumuna bakıldığında küresel olmadan başarılı olabilmek neredeyse imkânsız ve küresel olmadan büyümeyi sağlamak zor” diye konuştu.
KÜÇÜK: DOĞRU ZAMANDA DOĞRU YERDE OLMADIĞI TAKDİRDE BAŞARI ELDE ETMEK OLDUKÇA ZOR
LC WAIKIKI Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük ise “2002 yılından sonra AVM’lerin açılmaya başlanması ile Türkiye’deki perakende büyümeye ve ölçek olmaya başladı. Perakendenin büyümesinde alışveriş merkezlerinin büyük katkısı var. Biz kendi ülkemizde teknoloji, insan kaynağı, altyapı yeterliliğini sağlayamaz ve rakip firmalarla mücadele edemezsek, dışarı açılmanın bir anlamı olmayacak. Büyüme sağlanması için ürün kalitesi, zamanlaması, modası, fiyatı, lokasyonu ve servisi oldukça önemli. Ama buna doğru zamanı da eklemek gerekiyor. Doğru zamanda doğru yerde olmadığı takdirde başarı elde etmek oldukça zor” ifadelerini kullandı.
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.