ANKARA, (DHA)- Taraftar etkileşim platformu Socios.com, gelişen ve dijitalleşen spor ekosistemindeki yeni iş fırsatlarını öğrencilerle paylaşmak için ‘Socios.com University Roadshow’ projesini başlattı. Bu kapsamda spor endüstrisinde ve Blockchain alanında kariyer yapmak isteyen gençleri sektörün dinamikleri ile tanıştırmak, gelecek planlarını çizerken onlara yol gösterici olmak hedefleniyor.
Kasım ayı başından bu yana İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa, Boğaziçi Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, İstanbul Okan Üniversitesi gibi İstanbul’daki üniversitelerde spor sektöründe kariyer yapmak isteyen gençlerle bir araya gelen Socios.com Türkiye’den Sema Tuğçe Dikici, Hazal Güngördü ve Emre Şahin, sunumlarıyla gençlerin sporda dijital dönüşüm ve Blokchain konusunda sorularını yanıtlıyor, spor endüstrisinde geleceğin mesleklerine ve fırsatlarına dikkat çekiyor. Spor kulüpleri ve taraftarları Blockchain ekosisteminde bir araya getiren, dünyanın en büyük taraftar etkileşim platformu Socios.com’un üniversitelerdeki eğitim projeleri önümüzdeki günlerde de hız kesmeden devam edecek.
‘SPOR KULÜPLERİNDE BLOCKCHAİN UZMANLARI GÖREV ALMAYA BAŞLADI’
Blockchain ve dijital varlıkların ilerleyen dönemlerde spor endüstrisi içerisinde daha çok konuşulacağını ifade eden Socios.com Kurumsal İletişim Müdürü ve Akademisyen Sema Tuğçe Dikici, “Sporda geleceğin mesleklerinden biri Web 3 Uzmanlığı olacak. Diğer bir deyişle teknoloji ve dijital dünyayı iyi okuyanlar, proje geliştirenler spor endüstrisindeki rekabette yer alacak. Blockchain dünyası ve özellikle Fan Tokenlar gibi dijital varlıklar da spor endüstrisinin geleceği açısından çok önemli. Çünkü Fan Tokenlar, gelecek dönemlerde spor kulüplerinin en önemli sürdürülebilir gelir kalemlerinden biri olacak. Bugün Metaverse’de Manchester City dev bir stadyum inşa ediyorsa ya da Liverpool sanal bir mağaza açıyorsa, sporun öncü aktörlerinin NFT’leri dakikalar içinde tükeniyor ya da dünyanın en büyük spor kulüpleri Fan Tokenlar aracılığı ile taraftarlara kulüp kararlarında söz hakkı sahibi olma fırsatını veriyorsa dijital dünyanın spor ekosisteminin geleceğinin en önemli parçalarından biri olacağını söyleyebiliriz. Özellikle futbol kulüplerinin Blockchain dünyasından dev markalarla sürdürülebilir iş modellerini yürütecek, Token ekonomisi yaratacak ve en önemlisi de kulüpleri dijital rekabette bir adım öne çıkaracak uzmanlara ihtiyaç duyacağı kesin” dedi.
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.