İstanbul
24 Eylül, 2024, Salı
  • DOLAR
    34.06
  • EURO
    37.74
  • ALTIN
    2730.4
  • BIST
    9833.22
  • BTC
    57646.840$

Vodafone Türkiye, 2023-24 mali yıl sonuçlarını açıkladı

Vodafone Türkiye, 2023-24 mali yıl sonuçlarını açıkladı
VODAFONE TÜRKİYE CEO’SU ENGİN AKSOY

Vodafone Türkiye, Nisan 2023-Mart 2024 arası dönemi kapsayan mali yıl sonuçlarını açıkladı. Şirket, 2023-24 mali yılı servis gelirlerini geçen yıla göre organik olarak 48,5 milyar TL’ye çıkardı. Şirketin Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr’ı (FAVÖK) ise 17,5 milyar TL olarak gerçekleşti.



Türkiye’nin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonuyla faaliyet gösteren Vodafone, Nisan 2023 - Mart 2024 arası dönemi kapsayan mali yıl sonuçlarını açıkladı. 31 Mart 2024 sonu itibarıyla son bir yılda 9,3 milyar TL yatırım yapan Vodafone Türkiye, 2023-24 mali yılı servis gelirlerini geçen yıla göre organik olarak 48,5 milyar TL’ye çıkardı. Şirketin Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr’ı (FAVÖK) ise 17,5 milyar TL olarak gerçekleşti.



Mobil abone sayısı 25,3 milyon


Vodafone Türkiye’nin mobil müşteri sayısı 2023-24 mali yıl sonu itibarıyla 25,3 milyona ulaşırken, M2M (makinelerarası iletişim) dahil toplam mobil abone sayısı 29,7 milyon oldu. Şirketin faturalı abone sayısı son bir yılda 1,4 milyon artışla 19,8 milyona çıkarken, toplam bazının yüzde 78,3’ünü faturalı aboneler oluşturdu. Vodafone Türkiye’nin sabit genişbantta büyümesi de devam etti. Şirket, bu mali yılda yaklaşık 1,4 milyon müşteriye ulaştı.



‘Dijital müşteri’ sayısı 16,9 milyon oldu


Müşterilerine en iyi dijital deneyimi yaşatma hedefiyle faaliyetlerini sürdüren şirketin Vodafone Yanımda ve Online Self Servis gibi dijital kanallarını kullanan aylık aktif müşteri sayısı 16,9 milyona ulaştı. Şirketin dijital kanallarını kullanan müşterilerin aylık toplam etkileşimi ise 404 milyon oldu.



Data kullanımında yüzde 20,1 artış


2023-24 mali yılında Vodafone Türkiye müşterilerinin toplam mobil data kullanımı geçen yıla kıyasla yüzde 20,1 artışla 4.902 petabyte’a yükseldi.



Dijital servislere ilgi arttı


Şirket, bu dönemde dijital servis şirketi olma yolunda da önemli gelişme kaydetti. Şirketin Vodafone Yanımda mobil uygulaması üzerinden hayata geçirdiği Her Şey Yanımda online alışveriş platformunun ziyaret edilme sayısı 190 milyona ulaştı. Şirketin yeni nesil mobil finans çözümü Vodafone Pay’in ürünlerini kullanan toplam kullanıcı sayısı ise 5,5 milyona ulaştı. Şirketin 1000’e yakın farklı işlem yapabilen kişisel dijital asistanı TOBi’nin aylık tekil kullanıcı sayısı 10 milyona, aylık sohbet sayısı ise 39 milyona yükseldi.



Şirketin 2023-24 mali yıl sonuçlarını değerlendiren Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy şunları söyledi:


“Şirket olarak, Türkiye pazarında 18 yılı geride bıraktık. 2023-24 mali yılında toplam 9,3 milyar TL yatırım yaparak Türkiye ekonomisine ve dijitalleşmeye katkıda bulunduk. “Bununla birlikte, müşterilerimize her zaman en iyi hizmeti sunarken, yeni nesil bağlantı ve dijital servisler şirketi olma hedefimiz doğrultusunda çalışmaya devam edeceğiz.”

Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!


  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.

Başka haber bulunmuyor!