Dört Adımda Instagram Etkileşimini Artırma Yöntemi
29 Ocak 2024, Pazartesi 18:25Bugünlerde herkesin en çok istediği şeylerden birisi instagramında çok takipçisinin olması ve yüksek bir etkileşime sahip olmaktır. Peki, bu herkes için mümkün mü? Kısmen, evet mümün. Herkes belirli bir süre etkileşimini artırabilir veya yüksek takipçiye ulaşabilir. Burada önemli olan kişinin veya markanın yüksek takipçiye ulaşmaktaki amacının ne olduğudur. Yani yüksek takipçiye sahip birisi olabilirsiniz ama sizin amacınız markalar ile iş birliği yapmaksa sizin takipçilerinizi kim olduğu, neyle ilgilendiklerini çok önemlidir. Bu yüzden eğer ben iyi bir marka konumlandırması yapmak istiyorum, instagramımı bir işe dönüştürmek istiyorum derseniz şu adımlara mutlaka dikkat etmelisiniz.
- Niş Belirleyin: Artık instagram da büyümek için en önemli adımlardan birisi bir nişiniz olmasıdır ve nişinize uygun içerikler üretip hedef kitlenizi nişinize göre oluşturmaktır. Peki nişinizi nasıl belirlersiniz? Sevdiğiniz, tutkuyla yaptığınız işler nedir? En çok ne anlatırken kendinizi iyi hissediyorsunuz bunları bakabilirsiniz. Diyelim ki tatlı yapmak sizin hobiniz olsun ve bununla ilgili bir içerik üretmek istiyorsunuz. Sevdiğiniz şeyi buldunuz tatlı yapmak şimdi sırada ki adımızın bunu nişe çevirmek olacak. Peki, nasıl nişe çevirebiliriz buna bakalım. Öncelikle kendinize sorun en çok hangi tatlıyı yapmayı seviyorsunuz? Herkesin evinde olan malzemelerle mi tatlı yapacaksınız yoksa daha lüks ve farklı tatlılar mı yapacaksınız? En çok yapmayı sevdiğiniz tatlı çeşidi kek olsun ve siz herkesin evinde bulunan malzemelerle kolay ve pratik kekler yapmayı seçtiniz işte sizin nişiniz yavaş yavaş oluşmaya başladı... Nişinizi oluşturmak size sizin gibi takipçileri karşınıza çıkarma fırsatı sağlar ve markalarla iş birliği yapmanız çok daha çabuk gerçekleşir.
- Süreklilik: Nişinizi belirlediniz, içeriklerinizi hazırladınız gayet güzel ilerliyor. Ama bir gün üç tane gönderi paylaşıyorsunuz diğer üç gün hiç gönderi paylaşmıyorsunuz bu şekilde takipçi artışınız maalesef gerçekleşmez. Instagram algoritmasının ve insanların en sevdiği şey sürekliliktir. Eğer siz düzenli bir içerik takvimi sunmazsanız kimse sizi takip etmek istemeyecektir.
- Kanca Cümleler Kullanın: Sosyal medyada sürekli paylaşım akar. Hedef kitlenizin dikkatini çekmek için de üç saniyeniz var. Bu üç saniyelik zamanda hedef kitlenizin dikkatini çekebilmek için anlatacağınız şeyi en çarpıcı şekilde hedef kitlenize vermeniz gerekir. Bu çarpıcı başlıklar da kitenizin videoyu izlerse ne kazanacağı ve neden bu videoyu izlemesi gerektiğine dair bir ipucu
Olmalıdır. Örneğin en çok kullanılan kanca cümleler arasında şu kalıplar vardır:
Bu .....’yı daha önce hiç denemediniz!
Sakın ........ bunu yapma!
Bu üç şeyi mutlaka yap!
Kesinlikle Bilmen Gereken .......
- Hedef Kitlenizle Bağ Kurun: Takipçiler sadece birer sayı değildir. Takipçileriniz sizin hedef kitlenizdir. Hedef kitleniz ile kurduğunuz bağ ne kadar güçlü olursa kurmak istediğiniz marka o kadar güçlü olur. Kitlenize sorular sormak, fikirlerini almak, sorulan cevaplara cevap vermek hedef kitlenizle aranızdaki bağı güçlendirir.
Bu dört başlık sizin instagramda daha etkili bir şekilde büyümenizi sağlayacak stratejilerdir. Bunların dışında sosyal medyada büyümenin uzun bir süreç olduğunu unutmayın ve bazen etkileşim alamasanız bile özgün, değerli içerikler üretmeye devam edin.
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.