İstanbul
18 Ocak, 2025, Cumartesi
  • DOLAR
    34.06
  • EURO
    37.74
  • ALTIN
    2730.4
  • BIST
    9833.22
  • BTC
    57646.840$

Güçlü Bir Marka İçin Güçlü İletişim

29 Ocak 2024, Pazartesi 18:45

İnsan ilişkilerinde en önemli şey nedir? İletişim! İletişim birbirimizi anlamamıza, saygı duymamıza, sevmemize, dönüşmemize, bağ kurmamıza, anlam yaratmamıza sebep olan en temel süreçtir. Markalar da aynı insanlar gibi iletişim ile büyürler ve güçlenirler. Bir markanın iletişimi ne kadar güçlü olursa o marka o kadar fazla insana ulaşır ve o insanların kalbinde yer edenirler.

            Marka İletişimi Nedir?

Marka iletişimi, markanın hedef kitlesi ile arasındaki kurduğu iletişim sürecidir. Bu süreç içerisinde markalar hedef kitlesine markasının değerlerini, farklılıklarını, sunduğu fırsatları, ürünlerini ve hizmetlerini hedef kitlesine sunmayı amaçlar. Marka iletişiminin en büyük amaçlarından birisi hedef kitlesinde pozitif bir etki bırakmaktır.

İletişimde nasıl bir iz bıraktığınız önemlidir.  Hedef kitlenizde iyi bir iz bıraktığınızda markanızın algısı, markaya karşı hedef kitlenin tutumu, satışlarınız artması gibi hedefleriniz gerçekleşebilir.

            Etkili Bir Marka İletişimi İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler:

Etkili bir marka iletişimi için öncelikle marka unsurlarını tam bir şekilde gerçekleştirmeniz gerekir. Bu marka unsurlarından en önemli ikisi marka kimliği ve marka kişiliğidir. Bunları doğru belirlemek markayı konumlandırmak için önemlidir.

Marka iletişiminizin başarılı olması için hedef kitlenize gönderilen mesajı açık, ilgi çekici ve etkili olması gerekir. Hedef kitleye giden mesajın doğru bir şekilde algılanması markanın başarılı bir iletişim modeli kurduğunun kanıtıdır.

Marka iletişiminiz etkili olması için en güvenli yöntem: Hedef Kitlenize Karşı Açık, Samimi ve Tutarlı Olun

Aslında marka iletişim çalışmalarında bizim günlük ilişkilerimizde aradığımızdan farklı bir şey aramayız. Bir ilişkide güvende hissetmemiz için neler bekleriz? Karşı tarafın bize yalan söylememesini, bize karşı açık olmasını, şeffaf bir şekilde düşüncelerini paylaşmasına ve söylediği şeyler ile yaptığı eylemlerin tutarlı olmasını bekleriz değil mi? Bu kadar kolay aslında. Markalardan da hedef kitle aynı şeyi bekler. Örneğin marka ben sürdürülebilirliğe önem veriyorum diyorsa ve sosyal medyada paylaşımlarını buna göre yapıyor ise mutlaka iş sürecinde de sürdürülebilirliğe uygun aksiyonlarda bulunmasını isteriz.

Marka iletişiminde diğer bir önemli nokta rakiplerden farklı olmaktır. Farklılık her zaman sizi öne çıkarır. Markanızda diğer rakiplerinizden farklı olan şey ne? Ürün farklılığı mı, hizmetiniz kalitesi mi ne ise onu parlatmaya çalışmak önemlidir.

Hedef Kitlenizle Bağ Kurun: Hedef kitleniz ile duygusal bağ kurmak markanın sadık müşteriler oluşturmasına yardımcı olur. Geçmişten günümüze hep başarılı olan ve akılda kalıcı olan markalara baktığımızda aynı şeyi görüyoruz. Markaların hedef kitlesiyle kurduğu duygusal bağ. Müşteri ile duygusal bağ kurabilen markalar her zaman aklımıza gelen ilk markalardır.

Markaların sadık müşteri yaratması için kalplerde ve zihinlerde bir iz bırakması gerekir. Bu izler marka iletişimi sayesinde gerçekleşir. Marka iletişimini güçlü kuran, duygusal bağ kuran, hedef kitlesini bir arkadaş şefkatinde dinleyen markalar her zaman marka iletişimini etkili bir şekilde gerçekleştirir.

Marka iletişimlerinde markalar mutlaka hangi mecrada yer aldıklarıa dikkat etmeler gerekir. Örneğin sosyal medyada marka iletişimi kuracaksanız o mecranın kurallarına göre bir iletişim dili, görseli, fontunu tercih etmelisiniz.

 

 

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.