İstanbul
18 Ocak, 2025, Cumartesi
  • DOLAR
    34.06
  • EURO
    37.74
  • ALTIN
    2730.4
  • BIST
    9833.22
  • BTC
    57646.840$

Halkla İlişkiler Nedir?

06 Aralık 2023, Çarşamba 22:40
Halkla İlişkiler Nedir?

Halkla İlişkiler Nedir?


Halkla ilişkiler, potansiyel müşterilerinizin hizmetlerinizi tanıyabilmesi ve beğenebilmesi için yapılan pazarlama faaliyetleridir. Halkla ilişkiler nedir, ne iş yapar, hangi bölümü okumak gerekir gibi pek çok soru sorulur. Makalemizde tüm sorularınıza yanıt vermek istiyor, bu bölümü tercih edecek öğrencilere yol göstermeyi hedefliyoruz. Halkla ilişkiler, kurum imajını korumaya yönelik atılan stratejik adımlardır. Reklama ücret ödenirken halkla ilişkilerde bir bedel ödeme söz konusu değildir. Reklam tanıtımlarından ziyade halkla ilişkiler tanıtımları, sizler için bütçe dostu bir yöntem olacaktır. 

Halkla ilişkiler mesleği, kurumsal ve bireysel olmak üzere iki düzeyde yapılabilmektedir. İtibar ve imaj yönetimi konusunda ilk tercih edilecek olan meslek, halkla ilişkiler olacaktır. Bir şirketin ya da firmanın başarılı olabilmesi için bir halkla ilişkiler uzmanına ihtiyacı vardır. Kurum ile müşteri arasındaki ilişki yönetimi, imaj ve itibar yönetimi, tanıtım ve reklam gibi pek çok hizmeti aynı anda sunmaktadır. Halkla ilişkiler alanında hizmet verebilmek için gerekli eğitimleri almanız gerekmektedir. Dijital dönemde tarafınıza sunulan online eğitimler, bu konuda size yardımcı olacaktır. 

Yaratıcılığınızı konuşturabileceğiniz bu meslekte iletişim ve ikna kabiliyetinizin yüksek olması gerekmektedir. Halkla ilişkilerin; basın bültenleri hazırlamak, basın toplantıları organize etmek, etkinlik ve yarışmalar düzenlemek, basın bültenlerini dağıtmak, web sitelerine içerik yazmak, hizmet tanıtımlarında ikna edici bir görev üstlenmek gibi yaratıcılığa dayanan pek çok hizmeti bulunmaktadır. Bir halkla ilişkiler uzmanı, kriz noktasında da belirli görevler üstlenmektedir. Örneğin, şirket içi bir problem yaşandığında sorun çözücü bir kimliğe bürünüp krizi yönetebilmeleri gerekmektedir. 


Halkla İlişkiler ve Reklamcılık


Halkla ilişkiler ve reklamcılık, hedef kitle ile kurulan iletişim noktasında büyük önem taşımakta olan iki ayrı faaliyettir. İkisini birbirinden ayıran temel fark, reklamda belirli bir miktar ücret ödenirken halkla ilişkilerde böyle bir şeyin olmamasıdır. Bir reklam satın alındığında reklamın nasıl görüneceği, nasıl tanıtılacağı, reklamda neler anlatılacağı gibi durumlarda karar size aittir. Ne kadar para harcarsanız yayınladığınız reklam o kadar gösterime girer. Ne kadar ekmek o kadar köfte misali. Halkla ilişkiler noktasında bir medya ile iş yapıyorken kontrol daha az sizde olacaktır. Burada karar mercii medyadır, siz değil. Bilgilerin sunumundan en ince ayrıntısına kadar medya ilgilenmektedir.

Halkla ilişkiler faaliyetlerinin (firma/şirket tanıtımı) sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için halkla ilişkiler ve reklamcılığın eş değer bir şekilde çalışması gerekmektedir. Birlikte yürütüldüğünde hedef kitleye ulaşmak çok daha kolay olacaktır. Başarılı bir sonuç elde edilebilmesi için bu stratejinin uygulanması gerekmektedir.


Halkla İlişkiler Bölümünden Mezun Olan Kişiler Ne İş Yaparlar?


Halkla ilişkiler bölümünden mezun olan kişiler pek çok meslekte deneyim sahibi olabilirler. Halkla ilişkiler ne iş yapar, hangi alanlarda uzmanlaşır bunlarla ilgili birkaç örnek vermemiz gerekirse; 

  • İçerik Yöneticisi

  • Marka Elçisi

  • Editör

  • Halkla İlişkiler Direktörü

  • Halkla İlişkiler Asistanı

  • Yönetici

  • Yönetici Editör

  • Halkla İlişkiler Sorumlusu

  • Halkı Bilgilendirme Uzmanı

  • Program Koordinatörü

  • Halkla İlişkiler Müdürü

  • Halkla İlişkiler Uzmanı

  • Sosyal Medya Uzmanı

  • Teknik Yazar

Bu bölümden mezun olduktan sonra yapabileceğiniz işler özetle bu şekildedir. Bu işlere girip deneyim sahibi olabilmeniz için güçlü bağlantılara sahip olmalısınız. Üniversite öncesi ve sonrasında aktif kullanılan LinkedIn platformu, bağlantı açığınızı kapatacaktır. Network edinme noktasında ikna kabiliyetiniz ve iletişim yeteneklerinizi konuşturmanız gerekiyor, hatta sadece burada değil iş hayatınızın her alanında profesyonel bir şekilde hareket etmeniz gerekiyor. Kendinizi geliştirebilmek için sertifikalı eğitimlere katılarak mesleğe giriş yapabilirsiniz. Örneğin, bir diksiyon kursuna gitmek konuşma becerilerinizi ilerletmenize yarar sağlar. Halkla ilişkiler ile ilgili kurslara katılıp sertifikalar alırsanız özgeçmişinizi taçlandırmış olursunuz. İnsan kaynakları, işletme, ikna, iletişim ve daha pek çok bölüme özel, alanında uzman kişiler tarafından verilen kurslar bulunmaktadır. 


Halkla İlişkiler Mesleğinin Önemi Nedir?


Halkla ilişkilerin önemi, bir şirket tarafından çok rahat fark edilebilir. Bir şirketin başarılı olabilmesi için gerçek bir halkla ilişkilerciye ihtiyacı vardır. Halkla ilişkiler adı altında resepsiyonistlik, insan kaynakları uzmanlığı gibi işler yaptırılmasını şahsım adına doğru bulmuyorum. Meslek yanlışlığı yapılıyor ve halkla ilişkiler, tüm insanlara yanlış tanıtılıyor. Bunun olmaması için halkla ilişkiler ders ve eğitimlerinin sayısı artırılmalı, yeni mezunlara daha çok iş imkanı sunulmalı, gençlerin önü açılmalıdır. Bunlar yapılmadığı takdirde değil iş, mesleğin tanıtımı bile yapılamaz.

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.