İstanbul
21 Kasım, 2024, Perşembe
  • DOLAR
    34.06
  • EURO
    37.74
  • ALTIN
    2730.4
  • BIST
    9833.22
  • BTC
    57646.840$

Sürdürülebilirlik ve Markalar

05 Şubat 2024, Pazartesi 13:06

Son zamanlarda markaları hep sürdürülebilirlik çalışmalarında görüyoruz değil mi? Her marka mutlaka sürdürülebilirlik adına adımlar atıyorlar. Peki, bu adımlar gerçekten şeffaf ve içten atılan adımlar mı yoksa marka stratejisi için atılan adımlar mı?

Markalar,  kendilerini korumak ve Pazar içerisinde kalabilmek için sürekli olarak kendilerini yeni çıkan uygulamalara adapte ederler. Bu uygulamalardan en yenisi ve en gözde olanı da tabii ki sürdürülebilirliktir. Markalar da hem kendi varlıklarını devam ettirebilmek hem de potansiyel müşterilerini etkilemek için sürdürülebiliriğe katkıda bulunmaları gerekiyor. Daha iyi anlayabilmek için sürdürülebilirlik kavramına yakından bakmaya ne dersiniz?

Sürdürülebilirlik, TDK’ ya göre var olan bir durumu veya bir şeyi devam ettirmek anlamına gelir. Genelde sürdürülebilirlik dediğimizde aklımıza çevre, yeşil alanlar ve ağaçları korumak gelir değil mi? Oysa ki sürdürülebilirlik kavramı bunlardan çok daha fazlasıdır. Sürdürülebilirlik, eğitim, finans, iletişim kısacası hayatımızın her anında vardır. Markalarda kendi marka değerlerine göre en uygun olan konuyu seçip onun üzerinde bir çalışma veya kampanya düzenleyebilir.  Örneğin bir marka gerçekten çevre için bir kampanya düzenlerken başka bir marka insan haklarına yönelik bir kampanya düzenleyebiliriz. Markalar bu kampanyaları belirlerken şu noktaya dikkat etmesi gerekir:

Marka Amacı: Her markanın kendine özgü bir misyonu ve amacı vardır. Kampanya belirlerken dikkat edilmesi gereken noktalardan birisi de markanın amacı olmalıdır. Böylece markanın değerleri ile örtüşmeyen bir kampanya yapmaktan kaçınılır.

Sürdürülebilirlik marka stratejisi markaya sadık bir müşteri kitlesi kazandırır. Ayrıca rakiplerinin önüne sosyal sorumluluk ile rakiplerinin önüne geçilmesinde rol oynayabilir.

Her ne kadar akıllardaki soru bunun bir pazarlama stratejisi mi, yoksa gerçekten manevi bir yaklaşım olduğu mu olsa da bunu gerçek anlamda asla bilemeyeceğiz. O yüzden bu soruya kafamızı takmak yerine bilinçli tüketiciler olarak markaların sürdürülebilir çalışmalar için attığı adımları izlemeli ve desteklemeliyiz.

 

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.